Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilimsel bilgi, veri tabanı ve çevrimiçi tarama
|
|
2
|
Web of Science
|
|
3
|
ACS (American Chemical Society); SwetsWise; ALPSP Learned Journals Collection - ALJC; AIP (American Institute of Physics); Wiley InterScience; Blackwell - Synergy
|
|
4
|
BMJ Journals Online Collection; BMJ Clinical Evidence; British Medical Journal Online; EBSCOHOST; CAB Abstracts (EBSCOHOST); SPORTDiscus With Full Text (EBSCOHOST)
|
|
5
|
Cambridge Journals Online; Nature; ECO-OCLC; Engineering Village 2 - Compendex; ENGnetBASE; Referex Engineering E-Books
|
|
6
|
ERIC (OCLC); GALE Info Trac OneFile; EL : IEEE / IEE Electronic Library; IOP : Institute of Physics
|
|
7
|
JSTOR (JOURNAL STORAGE); MathSciNet; MD Consult; Oxford Online Journals
|
|
8
|
OVID-Lippincott Williams and Wilkins; ProQuest 5000; ProQuest Dissertations and Thesis Full Text; SciFinder Scholar (Chemical Abstracts)
|
|
9
|
Science Direct (Elsevier); Springer&Kluwer
|
|
10
|
WorldCat (OCLC); HukukTürk; Ebrary
|
|
11
|
Taylor&Francis Journals; Safari e-kitap; Springer e-book
|
|
12
|
Açık Erişimli Veritabanları: (E-Prints, The Networked Digital Library of Theses and Dissertation (NDLTD), Scientific Commons, Directory of Open Access Journals
|
|
13
|
Açık Erişimli Veritabanları: OpenDOAR, ROAR, OpenCourseWare Consortium, arXiv.org ve diğerleri.
|
|
14
|
Açık Erşimli Veri Tabanları: ULAKBİM DergiPark, YÖK Tez Merkezi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Coşkun POLAT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Zarife YILDIRIM
|
Kaynaklar
|
Large, A., Tedd, L.A. ve Hartley, R.J. (2001). Information Seeking in the Online Age: Principles and Practice. London, Bowker.
|
Yardımcı Kitap
|
Allison, D. A., McNeil, B. ve Swanson, S. (2000). Database Selection: One Size Does not Fit All. College and Research Libraries, 61(1), 56- 63.
Barker, P. (1997). Electronic Libraries of the Future. In Encyclopedia of Library and Information Science 59(22), 119-152.
Davis, T. L. (1997). The Evaluation of Selection Activities for Electronic Resources. Library Trends, 45(3), 391-403.
Walker, G. Ve Janes, J. (1999). Online Retrieval: A Dialog of Theory and Practice. Englewood: Libraries Unlimited, Inc.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı elektronik veri tabanlarını, servis sağlayıcılarını tanımak, veri tabanlarını seçmek ve karşılaştırabilmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste, kütüphane elektronik veri tabanları türleri ve içerikleri; kütüphaen dermesi içindeki yeri ve önemi; elektronik veri tabanlarında bilgi arama ve elde etme konuları ele alınır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
3
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
-
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
4
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
-
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
-
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
3
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
4
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
5
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
4
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
-
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
3
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
-
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
5
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
3
|