ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kütüphane Veri Tabanları ve Çevrimiçi Tarama BBY323 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Elektronik ortamda kayıtlı bilgiyi, veri tabanlarını, servis sağlayıcıları inceler
    2-Veri tabanlarını seçip karşılaştırır
    3-Elektronik ortamda kayıtlı bilgiye erişim için gerekli bilgi ve becerilere karar verir
    4-Bilgi arama stratejilerine karar verir
    5-Bilgi arama tekniklerini belirler ve uygular
    6-Bilgi arama sürecini değerlendirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012626
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012424
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilimsel bilgi, veri tabanı ve çevrimiçi tarama
    2 Web of Science
    3 ACS (American Chemical Society); SwetsWise; ALPSP Learned Journals Collection - ALJC; AIP (American Institute of Physics); Wiley InterScience; Blackwell - Synergy
    4 BMJ Journals Online Collection; BMJ Clinical Evidence; British Medical Journal Online; EBSCOHOST; CAB Abstracts (EBSCOHOST); SPORTDiscus With Full Text (EBSCOHOST)
    5 Cambridge Journals Online; Nature; ECO-OCLC; Engineering Village 2 - Compendex; ENGnetBASE; Referex Engineering E-Books
    6 ERIC (OCLC); GALE Info Trac OneFile; EL : IEEE / IEE Electronic Library; IOP : Institute of Physics
    7 JSTOR (JOURNAL STORAGE); MathSciNet; MD Consult; Oxford Online Journals
    8 OVID-Lippincott Williams and Wilkins; ProQuest 5000; ProQuest Dissertations and Thesis Full Text; SciFinder Scholar (Chemical Abstracts)
    9 Science Direct (Elsevier); Springer&Kluwer
    10 WorldCat (OCLC); HukukTürk; Ebrary
    11 Taylor&Francis Journals; Safari e-kitap; Springer e-book
    12 Açık Erişimli Veritabanları: (E-Prints, The Networked Digital Library of Theses and Dissertation (NDLTD), Scientific Commons, Directory of Open Access Journals
    13 Açık Erişimli Veritabanları: OpenDOAR, ROAR, OpenCourseWare Consortium, arXiv.org ve diğerleri.
    14 Açık Erşimli Veri Tabanları: ULAKBİM DergiPark, YÖK Tez Merkezi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Zarife YILDIRIM
    Kaynaklar Large, A., Tedd, L.A. ve Hartley, R.J. (2001). Information Seeking in the Online Age: Principles and Practice. London, Bowker.
    Yardımcı Kitap Allison, D. A., McNeil, B. ve Swanson, S. (2000). Database Selection: One Size Does not Fit All. College and Research Libraries, 61(1), 56- 63. Barker, P. (1997). Electronic Libraries of the Future. In Encyclopedia of Library and Information Science 59(22), 119-152. Davis, T. L. (1997). The Evaluation of Selection Activities for Electronic Resources. Library Trends, 45(3), 391-403. Walker, G. Ve Janes, J. (1999). Online Retrieval: A Dialog of Theory and Practice. Englewood: Libraries Unlimited, Inc.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı elektronik veri tabanlarını, servis sağlayıcılarını tanımak, veri tabanlarını seçmek ve karşılaştırabilmektir.
    Dersin İçeriği Bu derste, kütüphane elektronik veri tabanları türleri ve içerikleri; kütüphaen dermesi içindeki yeri ve önemi; elektronik veri tabanlarında bilgi arama ve elde etme konuları ele alınır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 3
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 4
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 3
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 4
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 5
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 4
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 3
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster