ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dizinleme Teknikleri BBY313 GÜZ-BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Mesleki açıdan dizinlemenin rolünü ve önemini kavrar ve değerlendirme yapar.
    2-Alfabetik konu yaklaşımında kullanılan tekniklerin analizini yapar.
    3-Dizinleme tekniklerini ve dillerini öğrenerek, konu hakkında planlama yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1512020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1011515
    Proje2511515
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   140
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,67 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersle ilgili kavram ve tanımlar
    2 İndeks ve öz değerlendirmeye giriş
    3 Öz hazırlama teknikleri
    4 İndekslemenin tarihi
    5 İndeksleme ve öz hazırlama sistemi oluşturma
    6 Denetimli sözlük ortamları
    7 Thesaurus Yapıları
    8 Resimsel ve arşivsel materyallerinin indekslenmesi
    9 Metin tabanlı arşivsel materyallerin dizinlenmesi
    10 Ses kayıtlarının indekslenmesi
    11 Bilgi mimarisi ve indeksleme: Elektronik ortamda web indeksleme
    12 Otomatik indeksleme ? uygulama I
    13 Otomatik indeksleme ? uygulama II
    14 Otomatik indeksleme ? uygulama III
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hüseyin Odabaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Indexing Books ? Nancy C. Mulvany
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin, www?de bilginin düzenlenmesi için geliştirilen farklı girişimler ile tanıştırılması, üstveri olgusu, dil denetimi, kalite ve tarama uygulamaları üzerinde durulmasıdır.
    Dersin İçeriği Bu ders, indeksleme ve öz hazırlama teorisi ve uygulamasına bir başlangıç olanağı sağlar. Bu ders geleneksel basılı kaynakları kadar çevrim içi ve web tabanlı materyallerin indekslenmesi ve özetlenmesini de içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 4
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 4
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 3
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 4
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 4
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 2
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 2
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 2
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster