ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Okuryazarlığı Programı Geliştirme BBY404 BAHAR 2+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi okuryazarlığı eğitiminin önemini değerlendirir
    2-Bilgi okuryazarlığı programı tasarlar
    3-Bilgi okuryazarlığı müfredatı için içerik geliştirir
    4-Bilgi okuryazarlığı öğretim yöntemlerini ve tekniklerini karşılaştırır
    5-Bilgi okuryazarlığı müfredatı için materyal geliştirir
    6-Bilgi okuryazarlığı becerilerini müfredata entegre eder
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012626
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgi okuryazarlığı eğitimine giriş K1-B2; K2-B2; K3-B2
    2 Bilgi okuryazarlığı modelleri ve standartları K1-B3
    3 Bilgi okuryazarlığı eğitimi programının planlanması K1-B5; K2-B3; K3-B3
    4 Bilgi okuryazarlığı eğitimi için kullanıcı gereksinim analizi K1-B5; K2-B3; K3-B3
    5 Bilgi okuryazarlığı eğitimi için çevre analizi K1-B5; K2-B3; K3-B3
    6 Bilgi okuryazarlığı programında içerik geliştirme K1-B5; K3-B4; YK6; YK7
    7 Bilgi okuryazarlığı eğitiminde ölçme ve değerlendirme K1-B5; K3-B5; YK9
    8 Bilgi okuryazarlığı öğretimi yöntemi ve teknikleri K1-B5; YK3; YK9
    9 Bilgi okuryazarlığı öğrenme stilleri K1-B5; YK5; YK9
    10 Bilgi okuryazarlığı öğretim tasarımı K1-B5; K3-B4; YK3; YK5
    11 Bilgi okuryazarlığı eğitiminde materyal tasarımı K1-B5; K3-B5; YK2; YK4
    12 Bilgi becerilerinin müfredatla birleştirilmesi K1-B5; YK6; YK7
    13 Bilgi okuryazarlığı öğretim şekilleri K1-B5; K2-B5; K3-B4; YK5; YK8
    14 Bilgi okuryazarlığı eğitiminde duyuru ve tanıtım K3; YK1; YK2; YK4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Hasan SEVMEZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Polat, C. (2005). Üniversitelerde kütüphane merkezli bilgi okuryazarlığı programlarının geliştirilmesi: Hacettepe Üniversitesi örneği. Yayımlanmamış doktora tezi. Ankara, H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü. K2. Ragains, Patrick (Ed). (2013). Information Literacy Instruction at Work. Chicago, Neal-Schuman. K3. Andretta, S. (2005). Information literacy: A practitioner?s guide. Oxford: Chandos Publishing.
    Yardımcı Kitap YK1. ACRL/ALA (Association of College and Research Libraries/American Library Association. (2003). ?Guidelines for Instruction Programs in Academic Libraries?, Erişim adresi: http://www.ala.org/ala/mgrps/divs/acrl/standards/guidelinesinstruction.cfm YK2. Birks, J. ve Hunt, F. (2003). Hands-on information literacy activities. New York: Neal-Schuman. YK3. Breivik, Patricia Senn. Planning the Library Instruction Program. Chicago, ALA, 1982. YK4. Gordon, C. (2000). Information literacy in action. Suffolk: John Catt Educational Ltd. YK5. Kızılaslan, D. (2007). Bilgi okuryazarlığı ve üniversite kütüphaneleri: bilgi okuryazarlığı planı hazırlama unsurları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul, İstanbul Üniversitesi. YK6. Kurbanoğlu, Serap ve B. Akkoyunlu. (2002). ?Bilgi Okuryazarlığı: Bir İlköğretim Okulunda Yürütülen Uygulama Çalışması?. Türk Kütüphaneciliği, 16(1), 20-40.YK7. YK7. Kurbanoğlu, S. ve B. Akkoyunlu. (2001). ?Öğrencilere Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Kazandırılması Üzerine Bir Çalışma?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXI, 81-87. YK8. Oberman, Cerise. (1996). ?Library Instruction: Concepts & Pedagogy in the Electronic Environment?. RQ, 35(3), 315-323. YK9. Smith, J. B. (2005). Teaching and testing information literacy skills.Worthington: Linworth Books.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencileri kullanıcıların gereksinimlerine uygun bilgi okuryazarlığı eğitim programı geliştirecek bilgi ve becerilerle donatmaktır.
    Dersin İçeriği Bilgi okuryazarlığı eğitimi, uygulama örnekleri, bilgi okuryazarlığı eğitim programlarının özellikleri, bilgi okuryazarlığı eğitiminin içeriği, ihtiyaca göre eğitim planlama, program geliştirme ve ilgili pedagojik konular.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 3
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 4
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 4
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 3
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 5
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 3
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 5
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 4
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 3
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 3
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster