ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Okuryazarlığı Programı Geliştirme BBY404 BAHAR 2+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi okuryazarlığı eğitiminin önemini değerlendirir
    2-Bilgi okuryazarlığı programı tasarlar
    3-Bilgi okuryazarlığı müfredatı için içerik geliştirir
    4-Bilgi okuryazarlığı öğretim yöntemlerini ve tekniklerini karşılaştırır
    5-Bilgi okuryazarlığı müfredatı için materyal geliştirir
    6-Bilgi okuryazarlığı becerilerini müfredata entegre eder
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Hasan SEVMEZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Polat, C. (2005). Üniversitelerde kütüphane merkezli bilgi okuryazarlığı programlarının geliştirilmesi: Hacettepe Üniversitesi örneği. Yayımlanmamış doktora tezi. Ankara, H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü. K2. Ragains, Patrick (Ed). (2013). Information Literacy Instruction at Work. Chicago, Neal-Schuman. K3. Andretta, S. (2005). Information literacy: A practitioner?s guide. Oxford: Chandos Publishing.
    Yardımcı Kitap YK1. ACRL/ALA (Association of College and Research Libraries/American Library Association. (2003). ?Guidelines for Instruction Programs in Academic Libraries?, Erişim adresi: http://www.ala.org/ala/mgrps/divs/acrl/standards/guidelinesinstruction.cfm YK2. Birks, J. ve Hunt, F. (2003). Hands-on information literacy activities. New York: Neal-Schuman. YK3. Breivik, Patricia Senn. Planning the Library Instruction Program. Chicago, ALA, 1982. YK4. Gordon, C. (2000). Information literacy in action. Suffolk: John Catt Educational Ltd. YK5. Kızılaslan, D. (2007). Bilgi okuryazarlığı ve üniversite kütüphaneleri: bilgi okuryazarlığı planı hazırlama unsurları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul, İstanbul Üniversitesi. YK6. Kurbanoğlu, Serap ve B. Akkoyunlu. (2002). ?Bilgi Okuryazarlığı: Bir İlköğretim Okulunda Yürütülen Uygulama Çalışması?. Türk Kütüphaneciliği, 16(1), 20-40.YK7. YK7. Kurbanoğlu, S. ve B. Akkoyunlu. (2001). ?Öğrencilere Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Kazandırılması Üzerine Bir Çalışma?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXI, 81-87. YK8. Oberman, Cerise. (1996). ?Library Instruction: Concepts & Pedagogy in the Electronic Environment?. RQ, 35(3), 315-323. YK9. Smith, J. B. (2005). Teaching and testing information literacy skills.Worthington: Linworth Books.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencileri kullanıcıların gereksinimlerine uygun bilgi okuryazarlığı eğitim programı geliştirecek bilgi ve becerilerle donatmaktır.
    Dersin İçeriği Bilgi okuryazarlığı eğitimi, uygulama örnekleri, bilgi okuryazarlığı eğitim programlarının özellikleri, bilgi okuryazarlığı eğitiminin içeriği, ihtiyaca göre eğitim planlama, program geliştirme ve ilgili pedagojik konular.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster