ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Mimarisi BBY303 GÜZ 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Web arayüzülerini dizayn eder.
    2-Sosyo teknik sistemleri analiz eder.
    3-Kullanılabilirliği değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   144
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,8 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş K1, ss. 3-19
    2 Kullanıcı odaklı tasarım K1, ss. 3-19
    3 Performans odaklı tasarım K1, ss. 20-38
    4 Anasayfa tasarımı K1, ss. 39-47
    5 Sayfa yapısı K1, ss. 48-74
    6 Navigasyon K1, ss. 75-90
    7 Başlıklar K1, ss. 91-110
    8 Yazı tasarımı K1, ss. 111-117
    9 Veri girişi K1, ss. 118-132
    10 Multimedya elemanları K1, ss. 133-142
    11 Arama K1, ss. 143-159
    12 Kurumsal iletişim K1, ss. 160-170
    13 Mobil internet sitesi K1, ss. 171-201
    14 Kullanılabilirlik testleri K2, ss 9-32
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş ÇAPKIN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. TÜBİTAK, BİLGEM ve YTE. (2020). Kullanılabilirlik ilkeleri. https://kamis.gov.tr/wp-content/uploads/2019/05/Bolum3.pdf K2. Gürses, E. A. (2006). Kütüphane web sitelerinde kullanılabilirlik ve kullanıcı merkezli tasarım. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders, web ziyaretçilerinin bilgi ihtiyaçlarını ve etkinliklerini değerlendirmeyi ve kullanıcıların bu karmaşık bilgi ortamında kolaylıkla yollarını bulmalarına yardımcı olacak tasarım öğeleri oluşturmayı amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Bilgi mimarisi ve kullanıcı deneyimi tasarımına giriş, web siteleri için kullanıcı merkezli organizasyon, etiketleme, gezinme, arama, üstveri ve bilgi organizasyon sistemlerinin tasarlanmasına odaklanma.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 5
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir -
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 5
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 5
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 4
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 3
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 5
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster