ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Mimarisi BBY303 GÜZ 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Web arayüzülerini geliştirir.
    2-Sosyo teknik analiz yapar.
    3-Kullanılabilirliği test eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2513030
    Proje2511414
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   154
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,13 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgi mimarisine giriş, kullanıcı deneyimi, tasarım ve kullanıcı davranışı
    2 Organizasyon ve etiketleme sistemleri; taksonomiler ve üstveri yönetim sistemleri.
    3 Gezinti sistemleri ve sözleşmeler; küresel, yerel ve içeriğe dayalı gezinme.
    4 Arama sistemleri
    5 Bilgi mimarlığı araştırması I.
    6 Bilgi mimarlığı araştırması II.
    7 Bilgi mimarisi stratejisi.
    8 Tasarım I: Site organizasyonu.
    9 Tasarım II: Web sayfası tasarımı.
    10 Tasarım III: Mobil.
    11 Tasarım IV: Kullanıcı etkileşimi tasarımı.
    12 Tasarım V: Prototiplendirme.
    13 Tasarım VI: Bilgi organizasyonu.
    14 Yayımlama
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Araş. Gör. Dr. Çağdaş Çapkın
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Krug, S. (2007). Kullanışlı web siteleri yaratma! Web kullanışlılığına sağduyulu yaklaşım. (2. basım). Çev. G.T. Çolak. İstanbul: Açık Akademi Doğan, M. (2005). Teknoloji kimin umurunda. İstanbul: Alfa
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders, web ziyaretçilerinin bilgi ihtiyaçlarını ve etkinliklerini değerlendirmeyi ve kullanıcıların bu karmaşık bilgi ortamında kolaylıkla yollarını bulmalarına yardımcı olacak tasarım öğeleri oluşturmayı amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Bilgi mimarisi ve kullanıcı deneyimi tasarımına giriş, web siteleri için kullanıcı merkezli organizasyon, etiketleme, gezinme, arama, üstveri ve bilgi organizasyon sistemlerinin tasarlanmasına odaklanma.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır -
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 4
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 3
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 5
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster