Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş ÇAPKIN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. TÜBİTAK, BİLGEM ve YTE. (2020). Kullanılabilirlik ilkeleri. https://kamis.gov.tr/wp-content/uploads/2019/05/Bolum3.pdf
K2. Gürses, E. A. (2006). Kütüphane web sitelerinde kullanılabilirlik ve kullanıcı merkezli tasarım. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, web ziyaretçilerinin bilgi ihtiyaçlarını ve etkinliklerini değerlendirmeyi ve kullanıcıların bu karmaşık bilgi ortamında kolaylıkla yollarını bulmalarına yardımcı olacak tasarım öğeleri oluşturmayı amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Bilgi mimarisi ve kullanıcı deneyimi tasarımına giriş, web siteleri için kullanıcı merkezli organizasyon, etiketleme, gezinme, arama, üstveri ve bilgi organizasyon sistemlerinin tasarlanmasına odaklanma.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
5
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
-
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
-
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
-
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
-
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
-
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
5
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
5
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
4
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
3
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
5
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
5
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
-
|