ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Konu Uzmanlığı BBY312 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-konu uzmanlığının bilgi merkezleri için önemini değerlendirir
    2-konu uzmanlığının prensiplerine ve yöntemlerine karar verir
    3-bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına ilişkin sorunları ve tehditleri karşılaştırır
    4-bilgi merkezlerinde konu uzmanlığı sorunlarının çözümünde yapıcı çözümler üretir
    5-bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına ilişkin başlıca araştırma yöntemleri konularına karar verir
    6-bilgi merkezlerinde konu uzmanlarının rollerini belirler
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012424
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013434
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına giriş
    2 Konu uzmanlığının tanımı ve kapsamı
    3 Konu uzmanlığının tarihçesi ve gelişimi
    4 Bilgi merkezlerinde konu uzmanının önemi ve rolleri
    5 Derme seçiminde konu uzmanın rolü
    6 Derme geliştirme bütçesinde konu uzmanının rolü
    7 Bilgi merkezi kullanıcı iletişiminde konu uzmanının rolü
    8 Danışma hizmetlerinde konu uzmanının rolü
    9 Elektronik derme geliştirmede konu uzmanın rolü
    10 Kullanıcı eğitiminde konu uzmanının rolü
    11 Dijitalleştirme çalışmalarında konu uzmanlarının rolü
    12 Konu uzmanlığına ilişkin sorunlar ve çözümleri
    13 Türkiye`de bilgi merkezlerinde konu uzmanlığı uygulamaları
    14 Konu uzmanlığı ve konu rehberleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Kasım Binici
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Dale, Penny. Subject Librarians?: Engaging with the Learning and Teaching Environment. Brookfield, GB: Routledge, 2016. http://site.ebrary.com/lib/karatekin/docDetail.action?docID=10211472. Kane, Laura Townsend. Working in the Virtual Stacks?: The New Library and Information Science. Chicago, IL, USA: ALA Editions, 2011. http://site.ebrary.com/lib/karatekin/docDetail.action?docID=10486800.
    Yardımcı Kitap Adelabu, A. (1974). Professional staff of tomorrow?s future in African University Libraries: some postulates and proposals. International Library Review, 6, 299-308. Avafia, K.E. (1983). Subject specialization in African university libraries. Journal of Librarianship and Information Science, 15(3), 183-205. Retrieved from http://lis.sagepub.com/cgi/content/abstract/15/3/183 Baker, D., & Smith, C. (1994). On being subject specialists. In D. Baker & C. Smith (Eds.), Studies for Elizabeth Fudakowska (pp. 32-33). Norwich: Solen Press. Danton, J. P. (1967). The subject specialist in national and university libraries, with special reference to book selection. Libri, 17, 47-52. Dickinson, D. W. (1978). Subject specialization in academic libraries: the oracle and future dinosaurs. In R. D. Stuart & R. D. Johnson (Eds.), New Horizon for Academic Libraries; Papers presented at the 1st National Conference of the Association of College & Research Libraries, November 9-11, 1978 (p. 443). New York: K.G. Saur. Feldman, L. (2006). Subject librarians in the changing academic library. Electronic Journal of Academic and Special Librarianship, 7(3), 1-8. Fourie, I. (1999).: Should we take disintermediation seriously. The Electronic Library, 17(1), 9-16. Guttsman, W. L. (1973).: Subject specialization in academic libraries: some preliminary observations on role conflict and organizational stress. Journal of Librarianship, 5(1), 1- 8. Hay, F. J. (1990). The subject specialist in the academic library: a review article. The Journal of Academic Librarianship, 16(1), 11-17. Humphreys, K. (1967).: The subject specialist and the national and University libraries. Libri, 17(1), 29-41. Law, D. (1999). The organization of collection management in academic libraries: In C. Jenkins & M. Morley (Eds.), Collection Management in Academic Libraries (2nd ed.) (pp. 15-37). Aldershot: Gower. Martin, J. V. (1996). Subject specialization in British University libraries: a second survey. Journal of Librarianship and Information Science, 28(3), 159-169. Retrieved from http://lis.sagepub.com/cgi/content/abstract/28/3/159 Ogundipe, O. O. (1981 November). Collection development by subject specialization. Paper presented at the Nigerian Library Association Seminar on Collection Development, Enugu, Nigeria. Parker, S. & Jackson, M. (1998). The importance of the subject librarian in resource based learning: some findings of the IMPEL2 project. Education Libraries Journal, 41(2), 21-26. Pinfield, S. (2001). The changing role of subject librarians in academic libraries, Journal of Librarianship and Information Science, 33(1), 32-38. Retrieved from http://lis.sagepub.com/cgi/content/abstract/33/1/32 Qobose, E. (2000). Subject librarians? relations with faculty at the University of Botswana: a review of liaison activities. Journal of Southern Academic and Special Librarianship, 1(3). Retrieved from http://southernlibrarianship.icaap.org/content/v01n03/qobose_e01.html. Rodwell, J. (2001). Dinosaur or dynamo?: The future for the subject specialist reference librarian. New Library World 102(1/2), 48-52. Smith, E. R. (1974). Impact of the subject specialist librarian on the organization and structure of the academic research library. In E.I. Farber and R. Walling, (Eds.), Academic Library: Essays in Honor of Guy R. Lyle (pp. 71-81). Metuchen, N.J.: Scarecrow Press. Stuart, C. & Drake M. A. (1992).: Education and recruitment of science and engineering librarians. Science and Technology Libraries, 12, 79-80. Ugonna, J. A. (1977).: Developing reference services for university faculties: a study of reference usage needs in a Nigerian university library?, Libri, 27(4), 305-325. Vondracek, R. (2003).: Going beyond selection. Library Journal, 128(12), 20-22. Wise, M. (Ed.) (1995). Aspects of African Librarianship: a Collection of Writings. London: Mansell Publishing. Woodhead, P. A. & Martin, J. V. (1982). Subject specialization in British Universities: a survey. Journal of Librarianship and Information Science, 14(2), 93-108.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına ilişkin prensipleri ve yaklaşımları incelemek, konu uzmanlarının bilgi merkezlerine katkılarını tartışmaktır.
    Dersin İçeriği Bu dersin amacı bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına ilişkin prensipleri ve yaklaşımları incelemek, konu uzmanlarının bilgi merkezlerine katkılarını tartışmaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır -
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 3
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 1
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 5
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 3
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 3
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 1
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 3
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster