Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Kasım Binici
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. International Federation of Library Associations and Institutions. (2018). IFLA Okul Kütüphaneleri rehberi (Ed. Barbara Schultz-Jones ve Dianne Oberg).
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. American Association of School Librarians and Association for Educational Communications and Technology. (1988). Information power: Guidelines for school library media programs. Chicago, ALA.
YK2. Erikson, R. and C. Markuson. (2001). Designing a school library media center for the future. Chicago, American Library Association.
YK3. Everhart, N. (2003). Controversial issues in school librarianship: Divergent perspectives. Worthington, Ohio,
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı okul kütüphaneciliği ve hizmetlerini incelemektir.
|
Dersin İçeriği
|
Ders kapsamında en eski bilgi merkezi türlerinden biri olan okul kütüphaneleri tüm yönleriyle ayrıntılı olarak ele alınmaktadır. Ülkemizde okul kütüphanelerinin yeterli görülmediği noktada müfredat, yönetici, öğretmen ve kütüphaneci aracılığıyla durum değerlendirmesi yapılmaktadır. Konuyla ilgili evrensel iyi uygulama örnekleri üzerinden bir yol haritası oluşturulur.
|