ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mesleki Etik ve Bilgi Merkezleri BBY402 BAHAR 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Etik kavramının mesleki önemini analiz eder.
    2-Mesleki açıdan etik ve etik olmayan davranışları değerlendirir.
    3-İş arkadaşlarına mesleki etik konusunda örnek olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1021020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Etik nedir? Kişisel etik nedir? Mesleki etik nedir
    2 Etik, kişisel etik ve mesleki etiğin bireyin hayatında bütünleşmesi.
    3 Etik, kişisel etik ve mesleki etiğin toplumsal hayattaki etkileri
    4 Kişisel ve mesleki etik nasıl oluşur, oluşmasında eğitim sisteminin yeri nedir?
    5 Kişisel ve mesleki etik nasıl oluşur, oluşmasında eğitim sisteminin yeri nedir?
    6 Uygunsuz içerik kullanımının belirlenmesi
    7 Uygunsuz içerik kullanımının belirlenmesinin zaman içindeki gelişmesi
    8 Teknolojik gelişmenin etik değerler üzerine etkisi
    9 Uygunsuz içerik kullanımını engelleyici ve ortaya çıkarıcı programlar
    10 Program çalıştırma uygulaması(Turnitin)
    11 Kütüphanecilik etiği
    12 Bilgi merkezlerinin etik konusundaki görevleri ve hassasiyetleri
    13 Bilgi merkezlerinde etik ilkeleri
    14 Bilgi profesyonellerinin etik ilkeleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Harun Tepe. Etik ve meslek etikleri. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu, 2000. (ss. 17-32, 121-136) Bülent Yılmaz. ?Bilgi ve Belge Yönetiminde (Kütüphanecilikte) Etik: Kuramsal Bir Yaklaşım?, Kamu Etiği Sempozyumu 25-26 Mayıs 2009 TODAİE/Ankara içinde (ss.395-404). Ankara: TODAİE.
    Yardımcı Kitap Takiyettin Mengüşoğlu. Felsefeye giriş. İstanbul: Remzi, 1992. (262-275 ss.). Ioanna Kuçuradi. ?İnsan hakları ve özgürlük sorunu? , Çağın olayları arasında içinde (57-68 ss.) Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu, 2009. Takiyettin Mengüşoğlu. İnsan felsefesi. İstanbul: Remzi,1988. (61-172 ss.) Harun Tepe. Etik ve meslek etikleri. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu, 2000. (ss. 17-32, 121-136). Hülya Yetişken. ?Meslek normlarının etik imkan ve sınırları? , Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 2005, 22 (1): 73-78 ss. (www.kutuphaneci.org.tr) Subaşıoğlu, F. ?Kütüphanecilik Mesleğine Etiksel Bir Yaklaşım?, Türk Kütüphaneciliği 1997 1, (1-2) 96-112 ss. Harun Tepe. (1997). ?Ahlak, meslek ahlakı ve etik? , B. Yılmaz (Ed). 33. Kütüphane Haftası Bildirileri (31 Mart -6 Nisan 1997) Ankara: TKD, 1997. (ss. 126-133) TKD (1996). ?Mesleki Ahlak İlkeleri?, (www.kutuphaneci.org.tr) TKD (2008) ?Düşünce Özgürlüğü Bildirgesi? , (www.kutuphaneci.org.tr) Yaşar Tonta ? Ahmet Çelik. (Ed.) Bilgi Edinme Özgürlüğü. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği, 1996. Mehmet Toplu. ?Kütüphaneciliğin Etik Sorunu ve Türkiye Yaklaşımı? , Türk Kütüphaneciliği 2007, 21 (2) 186-217 ss. (www.kutuphaneci.org.tr) Hasan S. Keseroğlu. ?Bilgi ve Belge Yönetimi etiği ve Türkiye`de durum?, 1. Uluslararası Bilgi Hizmetleri Sempozyumu Yay. Haz. Ayşe Üstün, Ümit Konya. İstanbul: TKD İst. Şubesi, 2007 (171-183 ss.)..
    Dersin Amacı Dersin amacı bilgi profesyonellerinin mesleki etik ilkelerini ve davranışlarını içselleştirmesini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Bu derste, etik, mesleki etik ve Kütüphanecilik etiği ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler, Kütüphanecilik etiği ve düşünce özgürlüğü, telif hakları, ALA, IFLA ve TKD`nin mesleki etik ilkeleri ve bilgi hizmetlerinde etik ilkeler konuları işlenmektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 3
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 5
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 5
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 3
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 4
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster