ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel İletişim ve Açık Bilim BBY319 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimsel iletişim sürecinin farkına varır.
    2-Açık bilimi ayırt eder.
    3-Bilimsel iletişimde elektronik yayıncılık ve Internet`in yerini analiz eder
    4-Bilimsel iletişim ve açık bilim sorunlarını ve yeni eğilimleri inceler
    5-Türkiye ve dünyadaki bilimsel iletişimin ve açık bilimin nitelik ve niceliğini tartışır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1011414
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilimsel iletişim ve açık bilim temelleri
    2 İletişim kuramı
    3 Bilimsel iletişim süreci
    4 Bilimsel iletişim ürünleri
    5 Bilimsel iletişim sürecindeki aktörler
    6 Bilimsel iletişim sürecinde bilgi merkezlerinin rolü
    7 Telif hakları ve açık bilim politikası
    8 Elektronik yayıncılık
    9 Sosyal ağların bilimsel iletişime etkisi
    10 Açık araştırma verisi ve materyalleri
    11 Enformetri ve alternatif metrikler
    12 Bilimsel iletişim ve bibliyometri
    13 Gelecekteki bilimsel iletişim ortamları
    14 Açık bilim işbirliği platformları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hüseyin ODABAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Champbell, J.D. (2006). Changing a cultural icon: the academic libraries as a virtual destination. Educase Review, January/February:1?8. Harter, S. P. ve Kim, H. J. (1996). Electronic journals and scholarly communication: a citation and reference study. Information Research, 2 (1), 1?31 http://informationr.net/ir/2?1/paper9a.html Hurd, J.M. (2000). The transformation of scientific communication: A model for 2020. Journal of the American Society for Information Science. 51, 14: 1279?1283. Hurd, J.M. (2004). Specific communication: New roles and new players. Science and Technology Libraries. 25 (1/2), http://www.haworthpress.com/web/STL Sompel, H. ve diğerleri (2004). Rethinking scholarly communication building the system that scholars deserve. D-Lib Magazine, 9, 10. Tenopir, C. ve King, D. W. (2000). Toward electronic journals. Special Library Association. http://www.cogsci.ecs.soton.ac.uk/cgi/psyc/newpsy?11.04: Uçak, N. (2009). "Bilimsel iletişim ve üniversite kütüphaneleri". İshak Keskin, Muhammet Hanefi Kutluoğlu ve Sabriye Serap Kurbanoğlu (Yay. Haz.). Hidayet Yavuz Nuhoğlu Armağanı içinde (s. 291-298). İstanbul: Pamuk Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı bilimsel iletişimi tanıtmak, bilimsel iletişim süreci ve açık bilim hakkında bilgi vererek ilerde öğrencilerin koleksiyon oluşturmalarında ve hizmet tasarlamalarında bilimsel iletişim özelliklerini dikkate almalarını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriği bilimsel iletişim süreçleri ile açık erişim, açık veri ve açık bilim konulurından oluşur.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 3
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 2
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 4
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 4
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 5
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 4
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 5
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster