ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel İletişim ve Açık Bilim BBY319 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimsel iletişim sürecinin farkına varır.
    2-Açık bilimi ayırt eder.
    3-Bilimsel iletişimde elektronik yayıncılık ve Internet`in yerini analiz eder
    4-Bilimsel iletişim ve açık bilim sorunlarını ve yeni eğilimleri inceler
    5-Türkiye ve dünyadaki bilimsel iletişimin ve açık bilimin nitelik ve niceliğini tartışır
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Burcu Umut ZAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Champbell, J.D. (2006). Changing a cultural icon: the academic libraries as a virtual destination. Educase Review, January/February:1?8. K2 Harter, S. P. ve Kim, H. J. (1996). Electronic journals and scholarly communication: a citation and reference study. Information Research, 2 (1), 1?31 http://informationr.net/ir/2?1/paper9a.html K3 Hurd, J.M. (2000). The transformation of scientific communication: A model for 2020. Journal of the American Society for Information Science. 51, 14: 1279?1283. K4 Hurd, J.M. (2004). Specific communication: New roles and new players. Science and Technology Libraries. 25 (1/2), http://www.haworthpress.com/web/STL K5 Sompel, H. ve diğerleri (2004). Rethinking scholarly communication building the system that scholars deserve. D-Lib Magazine, 9, 10. K6Tenopir, C. ve King, D. W. (2000). Toward electronic journals. Special Library Association. http://www.cogsci.ecs.soton.ac.uk/cgi/psyc/newpsy?11.04: K7 Uçak, N. (2009). "Bilimsel iletişim ve üniversite kütüphaneleri". İshak Keskin, Muhammet Hanefi Kutluoğlu ve Sabriye Serap Kurbanoğlu (Yay. Haz.). Hidayet Yavuz Nuhoğlu Armağanı içinde (s. 291-298). İstanbul: Pamuk Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı bilimsel iletişimi tanıtmak, bilimsel iletişim süreci ve açık bilim hakkında bilgi vererek ilerde öğrencilerin koleksiyon oluşturmalarında ve hizmet tasarlamalarında bilimsel iletişim özelliklerini dikkate almalarını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriği bilimsel iletişim süreçleri ile açık erişim, açık veri ve açık bilim konulurından oluşur.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster