Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Web programlamaya giriş.
|
|
2
|
Web programlama için gerekli araçlar.
|
|
3
|
PHP ile web tasarımı.
|
|
4
|
PHP, HTML, Javascript ve CSS kullanımı ile web sayfası.
|
|
5
|
PHP, HTML, Javascript ve CSS kullanımı ile web sayfası.
|
|
6
|
Web sayfalarının hazırlanması.
|
|
7
|
Web sayfalarının hazırlanması.
|
|
8
|
Web sayfası içeriğinin zenginleştirilmesi.
|
|
9
|
Web sitesinin oluşturulması.
|
|
10
|
SQL ile veri tabanı kullanımı.
|
|
11
|
PHP ve SQL ile veri tabanı bağlantıları.
|
|
12
|
PHP ve SQL ile dinamik web siteleri.
|
|
13
|
Web sitesinin yayınlanması.
|
|
14
|
Yayınlanan web sitelerinin görünürlüğü ve bulunabilirliği.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Kasım BİNİCİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Ertuğrul Burak EROĞLU
|
Kaynaklar
|
Kaynaklı, F. (2017). PHP İle İnternet Programcılığına Giriş: Herkes İçin PHP. İstanbul: Abaküs
Uysal, M. A. (2019). PHP 7 Eğitim Kitabı. İstanbul: Dikeyeksen
|
Yardımcı Kitap
|
Aslan, F., Buldu, A., Yıldız, K., Arslan, S. (t.y.). Sosyal Paylaşım Ağlarında PHP ve MySQL Kullanarak Etkileşimli Arkadaş Ekleme-Çıkarma Yöntemi.
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı öğrencilere web üzerinde dinamik web siteleri oluşturabilme becerisinin kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
HTML, PHP, Sql, Javascript ve gerekli web yazılımlarının öğrenilmesi, tasarım için kullanılan programların kullanılması, dinamik web sitelerinin oluşturulması ve çevrimiçi ortamdaki bilgi döngüsü sürecinin anlaşılması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
-
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
-
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
3
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
4
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
-
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
-
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
-
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
-
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
-
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
4
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
4
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
5
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
-
|