Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Coşkun POLAT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bopp, R. E., ve Smith, L. C. (1991). Reference and information services: An introduction. Englewood, CO: Libraries Unlimited, Inc.
K2. Johnson, P. (2009). Fundamentals of collection development and management. 2nd edition. Chicago, American Library Assn;
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Rumsey, S. (2008). How to find information: A guide for researchers. (2nd edition). McGraw-Hill.
YK2. Edward E. G. ve Saponaro, M. Z. (2005). Developing library and information center collections (Library and Information Science Text Series). Libraries Unlimited; (5th edition).
YK3. Ataman, B. K., ve Walne, P. (1995). Arsivcilik terimleri sözlüğü: Almanca, ingilizce, fransızca, italyanca, hollandaca, rusca ve ispanyolca karsılıklarıyla. Istanbul, Librairie de Pera.
YK4. Bilgi Dünyası (Dergisi) 2000-- . Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği
YK5. Fenerci, T. (2003). Kütüphanecilik ve disiplinlerarası niteliği. Türk Kütüphaneciliği, 17(3), 283-293.
YK6. Özdemirci, F. (2008). Cengiz Aydın. Kurumsal bilgi kaynakları ve bilgi yönetimi= Institutional Knowledge Sources and Knowledge Management. Türk Kütüphaneciliği, 22(1), 59-81.
YK7. Özdemirci, F. (1998) Arşivciliğe Felsefi Yaklaşım. I. Milli Arşiv Şurası: 20-21 Nisan 1998: Ankara / T.C. Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü. (Ankara: T.C. Başbakanlık DAGM, 1998), 461-470.
YK8. Prytherch, R.J. (2000). Harrod`s librarians glossary and reference book.(9th ed.) Aldershot: Gower.
|
Dersin Amacı
|
Bilginin kaydedildiği ortamları, teknolojik gelişmelerin bilgi kaynaklarında yarattığı değişimi ve bilgi kaynaklarının türleri ile bu bilgi kaynaklarına yönelik bilgi merkezlerinde yapılan işlemleri içerir.
|
Dersin İçeriği
|
Bilgi kavramı ve türleri, bilgi patlaması ve bilginin tarihsel gelişimi, bilgi kaynaklarının türlerine göre farklı sınıflanma biçimleri, bilgi kaynağı çeşitleri (birincil, ikincil kaynaklar, danışma kaynakları), bilgi kaynağı olarak Internet, bilgi kaynaklarının seçimi ve değerlendirilmesi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
4
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
-
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
5
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
-
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
-
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
5
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
-
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
-
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
-
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
-
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
4
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
4
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
-
|