ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Farsça I DDE203 GÜZ 2+0 Üniversite S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler, temel Farsça gramerini edinir.
    2-Öğrenciler, klasik ve modern basit Farsça metinleri okur, anlar ve çevirir.
    3-Öğrenciler, araştırmalarda Farsça kaynaklardan faydalanır.
    4-Farsçadaki sesleri bilir, birbirinden ayırt eder.
    5-Bilgi edinmek amacıyla kısa sorular sorar.
    6-Sesleri kelime içinde doğru telaffuz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler107214
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50166
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   94
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,13 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Farsçada isim ve özellikleri
    2 İsimlerde erkeklik ve dişillik
    3 İsimlerde tekillik ve çoğulluk
    4 İsmin halleri
    5 Farsçada sıfat
    6 Sıfatlarda üstünlük derecesi
    7 Sıfat çeşitleri ve sayı sıfatları
    8 Tamlamalar
    9 Tamlamaların açıklanması
    10 Zamirlerin açıklanması
    11 Soru zamirleri
    12 İlgi zamirleri
    13 İşaret zamirleri
    14 Edatların ve zarfların açıklanması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğ.Gör.Gürkan DAĞBAŞI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1- Ahmet ATEŞ, Farsça Grameri, İstanbul 1992. 2- Mehmet KANAR, Farsça, İstanbul, 2005.
    Yardımcı Kitap Mehmet KANAR, Farsça-Türkçe Sözlük, İstanbul, 1995.
    Dersin Amacı Farsça temel grameri öğretmek, Farsçanın ses, yapı ve söz dizimi özellikleri hakkında bilgi vermek
    Dersin İçeriği -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster