ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Farsça III DDE303 GÜZ 2+0 Üniversite S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Basit ve bileşik cümlelerden oluşan bir metni veya diyalogu dinlediğinde doğru olarak anlar.
    2-Bilgi edinmek amacıyla basit sorular sorar.
    3-Kısa ve basit soru cümlelerine uygun cevaplar verir
    4-Duygu ve düşüncelerini basit ve bileşik cümlelerle düzgün bir telaffuzla ifade eder.
    5-Kelime bilgisini yerinde ve anlamına uygun olarak kullanır.
    6-Okuma öncesinde, sırasında ve sonrasında metinle ilgili soruları cevaplar.
    7-Kısa metinlerdeki isimleri, sayıları, kelimeleri ve basit yapıları ayırt eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler107214
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50166
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   94
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,13 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Anlam bakımından isimler
    2 İsmin halleri
    3 Yapı ve anlam bakımından isim tamlaması
    4 Yapı bakımından sıfatlar
    5 Görevleri bakımından sıfatlar
    6 Sıfatlarda derecelendirme
    7 Yapılarına, nesnelerine, öznelerine göre fiiller
    8 Fiil Türleri
    9 Mazi zamanlar
    10 Muzari zamanlar
    11 Zamirler ( şahıs,soru,işaret,iyelik,belgisiz)
    12 Metin okuma ve çeviri
    13 Metin okuma ve çeviri
    14 Metin okuma ve çeviri
    Ön Koşul Farsça II derslerini almış ve başarmış olmak.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğ.Gör.Gürkan DAĞBAŞI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1- Mehmet KANAR, Farsça, İstanbul, 2005. 2- Nimet YILDIRIM, Farsça Dilbilgisi, İstanbul, 2009
    Yardımcı Kitap Mehmet KANAR, Farsça-Türkçe Sözlük, İstanbul, 1995.
    Dersin Amacı Farsça okuduğu orta düzey bir metni anlamasını sağlamak, Farsça ile iletişim kurulmasını kavratmak, sorulan sorulara cevap verecek, günlük etkinliklerden bahsedecek düzeyde bilgi birikimi kazandırmak.
    Dersin İçeriği -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster