ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Farsça IV DDE304 BAHAR 2+0 Üniversite S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Basit ve bileşik cümlelerden oluşan bir metni veya diyaloğu dinlediğinde doğru olarak anlar.
    2-Mantıksal bütünlük içinde bir konuda kompozisyon yazar.
    3-Okuma öncesinde, sırasında ve sonrasında metinle ilgili soruları cevaplar.
    4-Duygu ve düşüncelerini basit ve bileşik cümlelerle düzgün bir telaffuzla ifade eder.
    5-Kelime bilgisini yerinde ve anlamına uygun olarak kullanır.
    6-Kısa metinlerdeki isimleri, sayıları, kelimeleri ve basit yapıları ayırt eder.
    7-Klasik metinleri okur ve çevirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler107214
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50166
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   94
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,13 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Görevleri bakımından zarflar
    2 Fiil çekim örnekleri
    3 Edatlar
    4 Ünlem çeşitleri
    5 Anlam bakımından cümleler
    6 Kuruluşları bakımından cümleler
    7 Yüklemleri bakımından cümleler
    8 Yüklemleri bakımından cümleler
    9 Klasik farklılıklar
    10 Metin okuma ve çeviri
    11 Metin okuma ve çeviri
    12 Metin okuma ve çeviri
    13 Metin okuma ve çeviri
    14 Metin okuma ve çeviri
    Ön Koşul Farsça III derslerini almış ve başarmış olmak
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğ.Gör.Gürkan DAĞBAŞI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1- Mehmet KANAR, Farsça, İstanbul, 2005. 2- Nimet YILDIRIM, Farsça Dilbilgisi, İstanbul, 2009.
    Yardımcı Kitap Mehmet KANAR, Farsça-Türkçe Sözlük, İstanbul, 1995.
    Dersin Amacı Farsça okuduğu orta üstü zorluktaki klasik ya da modern metni anlamasını sağlamak, , istenilen bir konu hakkında kompozisyon yazabilmek.
    Dersin İçeriği -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster