Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: Kapsam ve beklentilerin paylaşılması; Eğitim psikolojisine giriş
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1
|
2
|
Gelişim ve öğrenme psikolojisine giriş: Gelişim psikolojisinde temel kavramlar ve ilkeler
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2
|
3
|
Fiziksel gelişim (bedensel-duyusal-motor)- I
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3
|
4
|
Fiziksel gelişim (bedensel-duyusal-motor)- II
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3
|
5
|
Bilişsel gelişim
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4
|
6
|
Dil gelişimi
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4
|
7
|
Sosyo-duygusal gelişim (kişilik gelişimi)- I
|
K1 Bölüm 6-7, K2 Bölüm 5
|
8
|
Sosyo-duygusal gelişim (kişilik gelişimi)- II
|
K1 Bölüm 6-7, K2 Bölüm 5
|
9
|
Ahlak gelişimi
|
K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5
|
10
|
Öğrenme psikolojisine giriş: Öğrenmenin doğası ve temel kavramlar; Öğrenme yaklaşımları: Klasik koşullanma yoluyla öğrenme
|
K1 Bölüm 8-9, K2 Bölüm 6-7
|
11
|
Öğrenme yaklaşımları: Edimsel koşullanma yoluyla öğrenme
|
K1 Bölüm 11, K2 Bölüm 7
|
12
|
Öğrenme yaklaşımları: Sosyal-bilişsel öğrenme
|
K1 Bölüm 15, K2 Bölüm 9
|
13
|
Öğrenme yaklaşımları: Gestalt ve hümanistik öğrenme
|
K1 Bölüm 13 & 16, K2 Bölüm 10
|
14
|
Öğrenme yaklaşımları: Bilgi işleme yoluyla öğrenme
|
K1 Bölüm 14, K2 Bölüm 8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ozan Kayar
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Şahin, C. (2022). Eğitim psikolojisi: Gelişim ve öğrenme. (3. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
K2. Aydın, B. (2020). Eğitim psikolojisi: Gelişim ve öğrenme. (4. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amaçlarından biri öğrencilerin insan yaşamının fiziksel, bilişsel, dil, sosyal ve duygusal alanlarında ortaya çıkan gelişmeleri eğitimsel bir perspektifle yorumlayabilmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin insan öğrenmesini açıklamaya yönelik temel öğrenme yaklaşımları hakkında bilgilenmeleri ve bu yaklaşımların öne sürdüğü ilkelerin eğitime yansımalarını tartışabilecekleri bir anlayış kazanmaları dersin bir diğer amacıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin ana içeriği eğitim psikolojisinin iki temel alt alanı olan gelişim ve öğrenme psikolojisi disiplinlerine mahsus temel kavramlar, ilkeler ve kuramlardan oluşmaktadır. Bu bağlamda farklı gelişim alanlarında (fiziksel, bilişsel, dil, sosyo-duygusal) özellikle erişkinlik dönemine kadar ortaya çıkan değişimler, bu alanlardaki gelişmelerin öğrenme süreçleriyle ve eğitimle ilişkileri ve temel öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları gibi konular bu ders kapsamında ele alınacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
3
|
2
|
Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
|
-
|
3
|
İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir.
|
2
|
4
|
Psikolojik etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yöntem) bilişim ve analiz teknolojilerini/tekniklerini kullanır.
|
-
|
5
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır.
|
5
|
6
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir.
|
5
|
7
|
Psikoloji alanı ile ilgili sorunları belirler, bilimsel problem çözme yaklaşımı ile bilimsel bilgi ve kanıtları kullanarak çözer, sonuçları yorumlar.
|
2
|
8
|
Diğer psikoloji alt dalları ve farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
|
2
|
9
|
Psikolojinin bilimsel yazım formatına ait bilgiye ve bunu uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde sorumluluk alır.
|
2
|
11
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser
|
3
|
12
|
Kişisel ve mesleki etkinlik alanlarında eleştirel düşünme beceresini kullanır.
|
3
|
13
|
Mesleki etkinlik alanlarında kişiler arası ve kültürler arası iletişim becerilerini etkili kullanır.
|
-
|
14
|
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak psikoloji alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
-
|
15
|
Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar.
|
-
|