ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Stres Yönetimi PSİ225 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Stres ve stresle başa çıkma mekanizmalarına ilişkin temel kavramaları değerlendirip yorumlar.
    2-Karşılaşılacak stres durumlarında etkili başa çıkma becerileri ile ilgili bilgileri değerlendirir.
    3-Klasik ve güncel kuramsal bilgi yanı sıra uygulamaları inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   158
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,27 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Stres nedir? Ne değildir?
    2 Stres araştırmalarında öncüler
    3 Strese gösterilen ilk tepkiler
    4 Kısa süreli ve uzun süreli stres
    5 Stresle Başaçıkma Yolları
    6 İş yeri ve stres
    7 Tükenmişlik Sendromu
    8 Psikolojik sağlamlık
    9 Potansiyel Stresle Başaçıkmak
    10 Gevşeme teknikleri ve yararları I
    11 Gevşeme teknikleri ve yararları 2
    12 Stresle başaçıkma ve kişinin kensiyle diyaloğu
    13 Stres ve beslenme
    14 Zihin ve stres
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Yeşim Yasak
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Şahin, N.(eds), ve ark. (2011) Stresle Başaçıkma olumlu bir yaklaşım, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, Türkiye.
    Yardımcı Kitap Şahin, N.(eds), ve ark. (2011) Stresle Başaçıkma olumlu bir yaklaşım, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, Türkiye.
    Dersin Amacı Dersin amacı; stresin ne olduğu hakkında genel bilgi vermektir. Stresin fizyolojik ve psikolojik dengedeki fonksiyonunu ve otonom sinir sisteminin rolünü açıklamak, iyi ve kötü; durumsal ve kronik stresin farkları, stresin fiziksel, bilişsel, duyusal ve davranışsal belirtileri, stres yaratan durumlar, strese gösterilen tepkiler yanısıra stresle başaçıkma yolları konularında da giriş düzeyinde bilgi vermektir.
    Dersin İçeriği Ders kapsamında, savunmaya yönelik ve etkili başetme yollarının farkları ile stresin etkilerini azaltan faktörler güncel araştırma ve verileri çerçevesinde incelenmektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. 2
    2 Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 2
    3 İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir. 2
    4 Psikolojik etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yöntem) bilişim ve analiz teknolojilerini/tekniklerini kullanır. 3
    5 Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır. 3
    6 Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir. 5
    7 Psikoloji alanı ile ilgili sorunları belirler, bilimsel problem çözme yaklaşımı ile bilimsel bilgi ve kanıtları kullanarak çözer, sonuçları yorumlar. 3
    8 Diğer psikoloji alt dalları ve farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. 2
    9 Psikolojinin bilimsel yazım formatına ait bilgiye ve bunu uygulama bilgisine sahiptir. 1
    10 Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde sorumluluk alır. 1
    11 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. 4
    12 Kişisel ve mesleki etkinlik alanlarında eleştirel düşünme beceresini kullanır. 4
    13 Mesleki etkinlik alanlarında kişiler arası ve kültürler arası iletişim becerilerini etkili kullanır. 1
    14 Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak psikoloji alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. 4
    15 Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster