Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Stres nedir? Ne değildir?
|
|
2
|
Stres araştırmalarında öncüler
|
|
3
|
Strese gösterilen ilk tepkiler
|
|
4
|
Kısa süreli ve uzun süreli stres
|
|
5
|
Stresle Başaçıkma Yolları
|
|
6
|
İş yeri ve stres
|
|
7
|
Tükenmişlik Sendromu
|
|
8
|
Psikolojik sağlamlık
|
|
9
|
Potansiyel Stresle Başaçıkmak
|
|
10
|
Gevşeme teknikleri ve yararları I
|
|
11
|
Gevşeme teknikleri ve yararları 2
|
|
12
|
Stresle başaçıkma ve kişinin kensiyle diyaloğu
|
|
13
|
Stres ve beslenme
|
|
14
|
Zihin ve stres
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Yeşim Yasak
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Şahin, N.(eds), ve ark. (2011) Stresle Başaçıkma olumlu bir yaklaşım, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, Türkiye.
|
Yardımcı Kitap
|
Şahin, N.(eds), ve ark. (2011) Stresle Başaçıkma olumlu bir yaklaşım, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, Türkiye.
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı; stresin ne olduğu hakkında genel bilgi vermektir. Stresin fizyolojik ve psikolojik dengedeki fonksiyonunu ve otonom sinir sisteminin rolünü açıklamak, iyi ve kötü; durumsal ve kronik stresin farkları, stresin fiziksel, bilişsel, duyusal ve davranışsal belirtileri, stres yaratan durumlar, strese gösterilen tepkiler yanısıra stresle başaçıkma yolları konularında da giriş düzeyinde bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Ders kapsamında, savunmaya yönelik ve etkili başetme yollarının farkları ile stresin etkilerini azaltan faktörler güncel araştırma ve verileri çerçevesinde incelenmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
2
|
2
|
Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
|
2
|
3
|
İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir.
|
2
|
4
|
Psikolojik etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yöntem) bilişim ve analiz teknolojilerini/tekniklerini kullanır.
|
3
|
5
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır.
|
3
|
6
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir.
|
5
|
7
|
Psikoloji alanı ile ilgili sorunları belirler, bilimsel problem çözme yaklaşımı ile bilimsel bilgi ve kanıtları kullanarak çözer, sonuçları yorumlar.
|
3
|
8
|
Diğer psikoloji alt dalları ve farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
|
2
|
9
|
Psikolojinin bilimsel yazım formatına ait bilgiye ve bunu uygulama bilgisine sahiptir.
|
1
|
10
|
Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde sorumluluk alır.
|
1
|
11
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
|
4
|
12
|
Kişisel ve mesleki etkinlik alanlarında eleştirel düşünme beceresini kullanır.
|
4
|
13
|
Mesleki etkinlik alanlarında kişiler arası ve kültürler arası iletişim becerilerini etkili kullanır.
|
1
|
14
|
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak psikoloji alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
4
|
15
|
Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar.
|
3
|