Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tanışma, Derse Giriş
Dersin Yapısı ve Ders Programına Genel Bakış
Yaşam Boyu Gelişime Giriş, Yaşam Boyu Gelişim Yaklaşımları, Temel Konular ve Sorular
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
Yaşamın Başlangıcı (Hamilelik ve Doğum)
|
K1 Bölüm 2
|
3
|
Bebeklikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
|
K1 Bölüm 3
|
4
|
Bebeklikte Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi
|
K1 Bölüm 3
|
5
|
Okul Öncesi Dönemde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
|
K1 Bölüm 4
YK 2 Bölüm 2
|
6
|
Kısa sınav
Okul Öncesi Dönemde Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi
|
K1 Bölüm 4
|
7
|
Orta Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
|
K1 Bölüm 5
|
8
|
Orta Çocuklukta Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi
|
K1 Bölüm 5
|
9
|
Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular (Ana- babalık Kuram ve Araştırma)
Çevre-Sosyoekonomik Bağlam ve Ana-babalık
Kültür ve Ana-babalık
|
YK 1
(Bölüm 2 ve 3)
|
10
|
Çocuk Yetiştirme ve Babalık
|
YK 2 (Bölüm 1)
|
11
|
Göçmen ve Sığınmacı Çocuklar
|
YK2 (Bölüm 5)
|
12
|
Çocukla iletişim ve Dil ve İletişim Becerilerinin Gelişiminde Ana-Baba Etkileri
|
YK 1
(Bölüm 11)
|
13
|
Gelişimsel Psikopatoloji
|
K-2 (Bölüm 5)
|
14
|
Otizm Spektrum Bozukluğuna Genel Bakış
|
YK 3 (Bölüm 1)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÇALIŞKAN SARI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Feldman, R.S. (2021). Yaşam Boyu Gelişimin Keşfi (C. Şahin, Çev.) Ankara: Nobel Yayıncılık
K2 Gürgan, U. (2021). Gelişim Psikolojisi 2. Ankara: Nobel Yayıncılık
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Sayıl, M. ve Yağmurlu, B. (2012). Ana-babalık: Kuram ve Araştırma. Istanbul:Koç Üniversitesi Yayınları
YK 2 Şirin, S. (2019). Yetişin Çocuklar. İstanbul: Doğan Egmont Yayıncılık ve Yapımcılık.
YK 3 Tekin-İftar, E. (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri. Ankara: Vize Basın Yayın
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; yaşam boyu gelişim bakış açısıyla, doğum öncesi, bebeklik ve çocukluk dönemlerini ilgili kuramlar kapsamında incelemek ve bahsi geçen dönemlerin bilişsel, fiziksel ve sosyal özelliklerini günlük yaşamdan örneklerle tartışabilmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste, gelişim psikolojisinin temel kavramları ve araştırma yöntemleri, doğum öncesi, bebeklik ve çocukluk dönemlerindeki fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim, çocuk yetiştirme gibi konular ele alınmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
4
|
2
|
Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
|
2
|
3
|
İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir.
|
4
|
4
|
Psikolojik etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yöntem) bilişim ve analiz teknolojilerini/tekniklerini kullanır.
|
-
|
5
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır.
|
-
|
6
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir.
|
5
|
7
|
Psikoloji alanı ile ilgili sorunları belirler, bilimsel problem çözme yaklaşımı ile bilimsel bilgi ve kanıtları kullanarak çözer, sonuçları yorumlar.
|
4
|
8
|
Diğer psikoloji alt dalları ve farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
|
-
|
9
|
Psikolojinin bilimsel yazım formatına ait bilgiye ve bunu uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde sorumluluk alır.
|
-
|
11
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser
|
5
|
12
|
Kişisel ve mesleki etkinlik alanlarında eleştirel düşünme beceresini kullanır.
|
4
|
13
|
Mesleki etkinlik alanlarında kişiler arası ve kültürler arası iletişim becerilerini etkili kullanır.
|
-
|
14
|
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak psikoloji alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
3
|
15
|
Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar.
|
4
|