ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme PSİ305 GÜZ 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Psikolojide ölçme ve değerlendirmenin tarihsel gelişimini kavrar.
    2-Test geliştirme ve uyarlamanın ilkelerini ve temel kavramlarını tanır.
    3-Farklı amaçlar ve popülasyonlar için hangi testlerin seçilmesi gerektiğini ayırt eder.
    4-Psikolojide ölçme ve değerlendirmenin etik ilkelerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   158
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,27 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ölçmede temel konular
    2 Psikolojide ölçmenin tarihçesi
    3 Freakans dağılımı, merkezi eğilim ölçüleri, standart sapmayı yorumlama
    4 Norm
    5 Geçerlik ve güvenirlik
    6 Test geliştirme ve adaptasyon ilkeleri
    7 Bireysel değerlendirme
    8 Özel popülasyonların değerlendirilmesi ve grup testleri
    9 Tutum ve derecelendirme ölçekleri
    10 Zekâ testleri
    11 Başarı testleri
    12 Projektif testler
    13 İlgi alanları, kişilik ve uyum testleri
    14 Yasal ve etik konular
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. D. İlkiz Altınoğlu Dikmeer
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Thorndike, R.M. & Christ, T.T. (2018). Psikolojide ve Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Akaemik Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap Anastasi, A., & Urbina, S. (1997). Psychological Testing. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
    Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere psikolojide ölçme ve değerlendirmenin önemini, tarihçesini ve uygulama alanlarını tanıtmaktır.
    Dersin İçeriği Ölçmede temel konular, ölçme alanları, farklı popülasyonlarda ölçme, etik ve yasal konular
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. -
    2 Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 3
    3 İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir. 3
    4 Psikolojik etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yöntem) bilişim ve analiz teknolojilerini/tekniklerini kullanır. -
    5 Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır. 4
    6 Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir. -
    7 Psikoloji alanı ile ilgili sorunları belirler, bilimsel problem çözme yaklaşımı ile bilimsel bilgi ve kanıtları kullanarak çözer, sonuçları yorumlar. 3
    8 Diğer psikoloji alt dalları ve farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. 4
    9 Psikolojinin bilimsel yazım formatına ait bilgiye ve bunu uygulama bilgisine sahiptir. 3
    10 Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde sorumluluk alır. 2
    11 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. -
    12 Kişisel ve mesleki etkinlik alanlarında eleştirel düşünme beceresini kullanır. 4
    13 Mesleki etkinlik alanlarında kişiler arası ve kültürler arası iletişim becerilerini etkili kullanır. -
    14 Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak psikoloji alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. -
    15 Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster