Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı
Gelişimsel psikopatoloji
|
YK1; YK2 s454-455
|
2
|
Değerlendirme ve tanılama
|
K1 Bölüm2
|
3
|
Zihinsel yetersizlik
|
K1 Bölüm 3; YK2 s480-482
|
4
|
Otizm Spektrum Bozuklukları
|
K1 Bölüm 5; YK2 s473-477
|
5
|
Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu
|
K1 Bölüm 12; YK2 s455-460
|
6
|
Öğrenme Bozuklukları
|
K1 Bölüm 4; YK2 s461-465
|
7
|
Yıkıcı Davranım Bozuklukları
|
K1 Bölüm11; YK2 s466-472
|
8
|
Dışa atım Bozuklukları
|
K1 Bölüm 10; YK2 s488-492
|
9
|
Çocuk istismarı ve ihmali
|
K1 Bölüm 13
|
10
|
Boşanma
|
K2 Bölüm 8
|
11
|
Yas süreci
|
K2 Bölüm 7
|
12
|
Evlat Edinme ve Koruyucu Ailelik
|
YK3 Bölüm 2 ve 3
|
13
|
Ekran bağımlılığı
|
K2 Bölüm 6
|
14
|
Bebek Ruh sağlığı
|
YK4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. D. İlkiz Altınoğlu Dikmeer
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Kurt, G. (Ed.) (2020). Çocuk ruh sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık.
K2. Arkar, H. (Ed.) (2020). Çocukluk çağı ruhsal bozuklukları için risk oluşturan durumlar ve Bilişsel Davranışçı Terapiler. Nobel Akademik Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Kılıç, E.Z. (2003). Gelişimsel psikopatolojinin temel kavramları. Çocuk ve gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 10(3), 137-147.
YK2. Altınoğlu Dikmeer, İ. ve Üstün Güllü, B. (2020). Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Psikolojik Rahatsızlıkları. E. Tuna ve Ö. Öncül (Eds). DSM-5?e Göre Anormal Psikoloji içinde. Nobel yayıncılık, 453-503.
YK3 Cihan, H. (Ed.) (2022). Farklı aile yaşantıları ve ebeveynlik süreçleri. Nobel Akademik Yayıncılık
YK4 Erol, N. (Ed.) (2012) Bebek ruh sağlığı (0-3 yaş). Ankara Üniversitesi Basımevi.
|
Dersin Amacı
|
Çocukluk ve ergenlik döneminde görülen belli başlı psikopatolojileri ve uyum bozukluğuna neden olabilecek diğer durumları tanıtmak
|
Dersin İçeriği
|
Çocukluk çağı ruhsal bozuklukları, boşanma, yas, evlat edinme ve koruyucu aile sistemi, çocuk ihmal ve istismarı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
-
|
2
|
Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
|
-
|
3
|
İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir.
|
-
|
4
|
Psikolojik etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yöntem) bilişim ve analiz teknolojilerini/tekniklerini kullanır.
|
3
|
5
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır.
|
-
|
6
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir.
|
4
|
7
|
Psikoloji alanı ile ilgili sorunları belirler, bilimsel problem çözme yaklaşımı ile bilimsel bilgi ve kanıtları kullanarak çözer, sonuçları yorumlar.
|
4
|
8
|
Diğer psikoloji alt dalları ve farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
|
3
|
9
|
Psikolojinin bilimsel yazım formatına ait bilgiye ve bunu uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde sorumluluk alır.
|
2
|
11
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser
|
3
|
12
|
Kişisel ve mesleki etkinlik alanlarında eleştirel düşünme beceresini kullanır.
|
3
|
13
|
Mesleki etkinlik alanlarında kişiler arası ve kültürler arası iletişim becerilerini etkili kullanır.
|
-
|
14
|
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak psikoloji alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
-
|
15
|
Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar.
|
3
|