ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi PSİ423 GÜZ 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gelişimsel psikopatolojinin temel ilkelerini tartışır
    2-Çocukluk ve ergenlik çağı psikopatolojilerinin tanısal sınıflandırma, değerlendirme, önleme ve müdahale ilkelerini ayırt eder.
    3-Çocuklarda görülen uyumsuz davranışın kökenlerini ve nedenlerini tanır
    4-Ergenlerde görülen uyumsuz davranışın kökenlerini ve nedenlerini tanır
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. D. İlkiz Altınoğlu Dikmeer
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Kurt, G. (Ed.) (2020). Çocuk ruh sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık. K2. Arkar, H. (Ed.) (2020). Çocukluk çağı ruhsal bozuklukları için risk oluşturan durumlar ve Bilişsel Davranışçı Terapiler. Nobel Akademik Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap YK1. Kılıç, E.Z. (2003). Gelişimsel psikopatolojinin temel kavramları. Çocuk ve gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 10(3), 137-147. YK2. Altınoğlu Dikmeer, İ. ve Üstün Güllü, B. (2020). Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Psikolojik Rahatsızlıkları. E. Tuna ve Ö. Öncül (Eds). DSM-5?e Göre Anormal Psikoloji içinde. Nobel yayıncılık, 453-503. YK3 Cihan, H. (Ed.) (2022). Farklı aile yaşantıları ve ebeveynlik süreçleri. Nobel Akademik Yayıncılık YK4 Erol, N. (Ed.) (2012) Bebek ruh sağlığı (0-3 yaş). Ankara Üniversitesi Basımevi.
    Dersin Amacı Çocukluk ve ergenlik döneminde görülen belli başlı psikopatolojileri ve uyum bozukluğuna neden olabilecek diğer durumları tanıtmak
    Dersin İçeriği Çocukluk çağı ruhsal bozuklukları, boşanma, yas, evlat edinme ve koruyucu aile sistemi, çocuk ihmal ve istismarı
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster