Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Grup Terapisine Genel Bir Bakış
|
K 1: Bölüm 1
|
2
|
Grup Terapisinde Tedavi Edici Etmenler
|
K 2: Bölüm 1
|
3
|
Grupla Terapisine İlişkin Temel Kavramlar
|
K 1: Bölüm 2
|
4
|
Grupla Terapisinde Etik
|
K 3: Bölüm 4
|
5
|
Grup Çeşitleri
|
K 3: Bölüm 3
|
6
|
Grupla Terapisinde Terapötik Güçler
|
K 1: Bölüm 5
|
7
|
Grubun Planlanması ve Oluşturulması
|
K 3: Bölüm 5
|
8
|
Grup Terapisinde Süreçler: Başlangıç Aşaması
|
K 3: Bölüm 6
|
9
|
Grup Terapisinde Süreçler: Geçiş Aşaması
|
K 3: Bölüm 7
|
10
|
Grup Terapisinde Süreçler: Eylem Aşaması
|
K 3: Bölüm 8
|
11
|
Grup Terapisinde Süreçler: Sonlandırma Aşaması
|
K 3: Bölüm 9
|
12
|
Grup Terapisinde Zorlu Danışanlar
|
K 1: Bölüm 9; K 2: Bölüm 13; K 3: Bölüm 10
|
13
|
Grup Terapisinde Liderlik
|
K 3: Bölüm 11-12
|
14
|
Grup Terapisinde Etkinlik Kullanımı ve Alıştırmalar
|
K 1: Bölüm 10; K3: Bölüm 13
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üy. Temel KALAFAT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Acar, N. V. (2022). Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri. Nobel Yayınevi: Ankara
K2: Yalom, I ve Leszcz (2018). Grup Psikoterapisinin Teori ve Pratiği. Pegasus Yayınları: İstanbul.
K3: Demir A. ve Koydemir, S. (2021). Grupla Psikolojik Danışma. Pegem Yayınları: Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı psikolog adaylarının; grup terapisinin temel kavramları, ilkeleri, teknikleri ve süreçleri hakkındaki bilgi ve becerilerini artırmak, grup liderliği ve grup sürecindeki temel konuları yönetme konusunda bir anlayış geliştirmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste grup terapisinin doğası, grup terapisinin kullanım amaçları, grup terapisinde türler, grup terapisindeki danışan/hasta tipleri, grup terapisinin evreleri ve grup terapisinde sonlandırma süreçleri ele alınır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
5
|
2
|
Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
|
-
|
3
|
İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir.
|
3
|
4
|
Psikolojik etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yöntem) bilişim ve analiz teknolojilerini/tekniklerini kullanır.
|
-
|
5
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır.
|
-
|
6
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir.
|
-
|
7
|
Psikoloji alanı ile ilgili sorunları belirler, bilimsel problem çözme yaklaşımı ile bilimsel bilgi ve kanıtları kullanarak çözer, sonuçları yorumlar.
|
3
|
8
|
Diğer psikoloji alt dalları ve farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
|
-
|
9
|
Psikolojinin bilimsel yazım formatına ait bilgiye ve bunu uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde sorumluluk alır.
|
-
|
11
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser
|
-
|
12
|
Kişisel ve mesleki etkinlik alanlarında eleştirel düşünme beceresini kullanır.
|
-
|
13
|
Mesleki etkinlik alanlarında kişiler arası ve kültürler arası iletişim becerilerini etkili kullanır.
|
5
|
14
|
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak psikoloji alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
-
|
15
|
Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar.
|
-
|