Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
-Dersin Yapısı ve Ders Programına Genel Bakış
-Yaşam Boyu Gelişime Giriş, Yaşam Boyu Gelişim Yaklaşımları, Temel Konular ve Sorular
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
Yaşamın Başlangıcı (Hamilelik ve Doğum)
|
K1 Bölüm 2
|
3
|
Bebeklikte Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim
|
K1 Bölüm 3
|
4
|
Okul Öncesi Dönemde Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişimi
|
K1 Bölüm 4
YK 2 Bölüm 2
|
5
|
Orta Çocuklukta Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim
|
K1 Bölüm 5
|
6
|
-Kısa sınav (quiz)
-Ergenlikte Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim I
|
K1 Bölüm 6
|
7
|
Ergenlikte Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim II
|
K1 Bölüm 6
|
8
|
Genç Yetişkinlikte Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim
|
K1 Bölüm 7
K2 Bölüm 2 (sayfa 23-30)
|
9
|
Orta Yetişkinlikte Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim
|
K1 Bölüm 8
K2 Bölüm 3 (sayfa 67-73)
|
10
|
Geç Yetişkinlikte Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim
|
K1 Bölüm 9
K2 Bölüm 4 (sayfa 92-108)
|
11
|
-Ölüm ve Ölmek I
-Yaşama Karşı Ölüm
-Ölümle Yüzleşmek
-Keder ve Yas
|
K1 Bölüm 10
|
12
|
-Ölüm ve Ölmek II
- Çocuklarda Ölüm ve Yas Üzerine
|
YK4
|
13
|
-Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular (Ana- babalık Kuram ve Araştırma)
-Çevre-Sosyoekonomik Bağlam ve Ana-babalık
-Kültür ve Ana-babalık
|
YK 1
(Bölüm 2 ve 3)
|
14
|
Otizm Spektrum Bozukluğuna Genel Bakış (Farkındalık Oluşturma)
|
YK 3 (Bölüm 1)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÇALIŞKAN SARI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Feldman, R.S. (2021). Yaşam Boyu Gelişimin Keşfi (C. Şahin, Çev.) Ankara: Nobel Yayıncılık
K2. Gürgan, U. (2021). Gelişim Psikolojisi 2. Ankara: Nobel Yayıncılık
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Sayıl, M. ve Yağmurlu, B. (2012). Ana-babalık: Kuram ve Araştırma. Istanbul:Koç Üniversitesi Yayınları
YK2. Şirin, S. (2019). Yetişin Çocuklar. İstanbul: Doğan Egmont Yayıncılık ve Yapımcılık.
YK3. Tekin-İftar, E. (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri. Ankara: Vize Basın Yayın.
YK4. Ürer, E. (2017). Çocuklarda Ölüm ve Yas Üzerine Bir İnceleme. Dini Araştırmalar, 20 (52), 131-140.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; yaşam boyu gelişim bakış açısıyla, doğum öncesi, bebeklik, çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yetişkinlik, geç yetişkinlik dönemlerini ilgili kuramlar kapsamında incelemek ve bahsi geçen dönemlerin bilişsel, fiziksel ve sosyal özelliklerini günlük yaşamdan örneklerle tartışabilmektir.
|
Dersin İçeriği
|
- doğum öncesi dönem
- bebeklik dönemi
- çocukluk dönemi
- ergenlik dönemi
- genç yetişkinlik
- orta yetişkinlik
- geç yetişkinlik
- ölüm ve yas
- yaşam boyu gelişim perspektifinden bilişsel, sosyal, fiziksel değişimler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
3
|
2
|
Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
|
2
|
3
|
İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir.
|
4
|
4
|
Psikolojik etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yöntem) bilişim ve analiz teknolojilerini/tekniklerini kullanır.
|
-
|
5
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır.
|
-
|
6
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir.
|
5
|
7
|
Psikoloji alanı ile ilgili sorunları belirler, bilimsel problem çözme yaklaşımı ile bilimsel bilgi ve kanıtları kullanarak çözer, sonuçları yorumlar.
|
4
|
8
|
Diğer psikoloji alt dalları ve farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
|
-
|
9
|
Psikolojinin bilimsel yazım formatına ait bilgiye ve bunu uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde sorumluluk alır.
|
-
|
11
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser
|
5
|
12
|
Kişisel ve mesleki etkinlik alanlarında eleştirel düşünme beceresini kullanır.
|
4
|
13
|
Mesleki etkinlik alanlarında kişiler arası ve kültürler arası iletişim becerilerini etkili kullanır.
|
-
|
14
|
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak psikoloji alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
3
|
15
|
Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar.
|
4
|