Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş: Kişilik kuramının tanımı, bilimsel olarak ölçülebilirliği, kuramlar arası geçiş I
|
|
2
|
Kişilik kuramının tanımı, bilimsel olarak ölçülebilirliği, kuramlar arası geçiş II
|
|
3
|
Psikanaliz: Sigmund Freud I
|
|
4
|
Psikanaliz: Sigmund Freud II
|
|
5
|
Analitik Psikoloji: Carl Jung I
|
|
6
|
Analitik Psikoloji: Carl Jung II
|
|
7
|
Bireysel Psikoloji: Alfred Adler
|
|
8
|
Psikanalitik Ego Psikolojisi: Anna Freud
|
|
9
|
Nesne İlişkileri: Melanie Klein ve David Winnicott
|
|
10
|
Hümanistik Psikoloji: Carl Rogers
|
|
11
|
Hümanistik Psikoloji: Abraham Maslow
|
|
12
|
Davranışçı Psikoloji: John B. Watson ve B.F. Skinner
|
|
13
|
Sosyal Öğrenme Kuramı: Albert Bandura
|
|
14
|
Beş faktör modeli
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. İlkiz Altınoğlu Dikmeer
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Lawrence A. Pervin, Daniel Cervone. (2016). Kişilik Psikolojisi: Kuram ve Araştırma. Nobel Akademik Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, öğrencilere kişilik kuramlarını ve kuramcıları tanıtmaktır. Farklı kişilik kuramlarının temel kavramları, ampirik dayanakları ve temel uygulama alanları ele alınır.
|
Dersin İçeriği
|
Psikoanaliz, analitik psikoloji, bireysel psikoloji, psikanalitik ego psikolojisi, nesne ilişkileri, hümanistik psikoloji, davranışçı psikoloji, sosyal öğrenme kuramı, beş faktör modeli
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
4
|
2
|
Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
|
3
|
3
|
İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir.
|
-
|
4
|
Psikolojik etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yöntem) bilişim ve analiz teknolojilerini/tekniklerini kullanır.
|
2
|
5
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır.
|
5
|
6
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir.
|
5
|
7
|
Psikoloji alanı ile ilgili sorunları belirler, bilimsel problem çözme yaklaşımı ile bilimsel bilgi ve kanıtları kullanarak çözer, sonuçları yorumlar.
|
2
|
8
|
Diğer psikoloji alt dalları ve farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
|
2
|
9
|
Psikolojinin bilimsel yazım formatına ait bilgiye ve bunu uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde sorumluluk alır.
|
-
|
11
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
|
4
|
12
|
Kişisel ve mesleki etkinlik alanlarında eleştirel düşünme beceresini kullanır.
|
3
|
13
|
Mesleki etkinlik alanlarında kişiler arası ve kültürler arası iletişim becerilerini etkili kullanır.
|
2
|
14
|
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak psikoloji alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
-
|
15
|
Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar.
|
-
|