ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kişilik Kuramları PSİ221 GÜZ 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Farklı kişilik kuramlarının temel ilkelerini ve kuramcıları karşılaştırır.
    2-Kuramların kişilik gelişimini nasıl açıkladıklarını ayırt eder.
    3-Kuramların psikopatoloji oluşumunu nasıl açıkladıklarını ayırt eder.
    4-Kuramları temel alan terapi yöntemlerini tanır.
    5-Kuramların güçlü ve zayıf yanlarını göz önünde bulundurarak tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   158
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,27 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: Kapsam ve beklentilerin paylaşılması; Kişilik psikolojisi: Temel amacı ve odağı; Kişilik kavramının tanımı K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1-2
    2 Kişiliği etkileyen faktörler; Kişilik kuramları: Genel özellikler ve insan kişiliğine ilişkin farklı görüşler; Kişiliğin ölçülmesi ve değerlendirilmesi K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1-2
    3 Klasik psikanalitik kuram: Sigmund Freud K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 3-4
    4 Bireysel psikoloji: Alfred Adler K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 5
    5 Analitik psikoloji: Carl Gustav Jung K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 5
    6 Özgürlükten kaçış kuramı (Hümanist psikanalitik teori): Erich Fromm K1 Bölüm 7, K2 Bölüm 5
    7 Kişilerarası İlişkiler Kuramı: Harry Stack Sullivan K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5
    8 Radikal davranışçı kuram: Burrhus F. Skinner K1 Bölüm 11-12, K2 Bölüm 13
    9 Sosyal- bilişsel kuram: Albert Bandura K1 Bölüm 13, K2 Bölüm 13-14
    10 Kişisel yapılar kuramı: George Alexander Kelly K1 Bölüm 15, K2 Bölüm 15
    11 Ayırıcı özellik (treyt) / faktör yaklaşımları: Raymond Bernard Cattell, Hans Jürgen Eysenck, Robert R. McCrae ve Paul T. Costa K1 Bölüm 16 & 19, K2 Bölüm 7 & 9-10
    12 Ayırıcı özellik kuramı: Goldon Willard Allport K1 Bölüm 17-18, K2 Bölüm 7-8
    13 İnsancıl kuram: Carl Rogers K1 Bölüm 21-22, K2 Bölüm 11-12
    14 İhtiyaçlar hiyerarşisi kuramı: Abraham H. Maslow K1 Bölüm 21-22, K2 Bölüm 11-12
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ozan Kayar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Çapri, B. (2020). Geçmişten günümüze kişilik kuramları. (1. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. K2. Burger, J. M. (2020). Kişilik. (7. Baskı). Kaknüs Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı tarihsel bağlamı içerisinde kişiliği açıklamak için geliştirilmiş temel kişilik kuramlarını ve perspektiflerini öğrencilere açıklamaktır.
    Dersin İçeriği İnsan kişiliğine dair farklı kuramcılar tarafından geliştirilen psikodinamik, davranışçı, bilişsel, hümanistik ve varoluşçu yaklaşımların yanında özellik (treyt) kuramları bu dersin içeriği kapsamındadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. 3
    2 Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 1
    3 İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir. 3
    4 Psikolojik etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yöntem) bilişim ve analiz teknolojilerini/tekniklerini kullanır. -
    5 Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır. -
    6 Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir. 4
    7 Psikoloji alanı ile ilgili sorunları belirler, bilimsel problem çözme yaklaşımı ile bilimsel bilgi ve kanıtları kullanarak çözer, sonuçları yorumlar. 1
    8 Diğer psikoloji alt dalları ve farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. -
    9 Psikolojinin bilimsel yazım formatına ait bilgiye ve bunu uygulama bilgisine sahiptir. -
    10 Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde sorumluluk alır. -
    11 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser 3
    12 Kişisel ve mesleki etkinlik alanlarında eleştirel düşünme beceresini kullanır. 3
    13 Mesleki etkinlik alanlarında kişiler arası ve kültürler arası iletişim becerilerini etkili kullanır. 3
    14 Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak psikoloji alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. -
    15 Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster