Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: Kapsam ve beklentilerin paylaşılması
|
-
|
2
|
Uygulamada klinik psikoloji: Farklı klinik müdahale yaklaşımlarına giriş
|
K1 Bölüm 4 & 10, K2 Bölüm 6
|
3
|
Uygulamada yaygın kullanılan psikoterapi yaklaşımları: Psikanaliz
|
K1 Bölüm 11, K2 Bölüm 7
|
4
|
Uygulamada yaygın kullanılan psikoterapi yaklaşımları: Psikodinamik psikoterapiler
|
K1 Bölüm 11, K2 Bölüm 7
|
5
|
Uygulamada yaygın kullanılan psikoterapi yaklaşımları: Davranışçı terapi- I
|
K1 Bölüm 12, K2 Bölüm 8
|
6
|
Uygulamada yaygın kullanılan psikoterapi yaklaşımları: Davranışçı terapi- II
|
K1 Bölüm 12, K2 Bölüm 8
|
7
|
Uygulamada yaygın kullanılan psikoterapi yaklaşımları: Bilişsel terapiler- I
|
K1 Bölüm 12, K2 Bölüm 8
|
8
|
Uygulamada yaygın kullanılan psikoterapi yaklaşımları: Bilişsel terapiler- II ve Bilişsel-davranışçı terapiler- I
|
K1 Bölüm 12, K2 Bölüm 8
|
9
|
Uygulamada yaygın kullanılan psikoterapi yaklaşımları: Bilişsel-davranışçı terapiler- II
|
K1 Bölüm 12, K2 Bölüm 8
|
10
|
Vaka analizi ve tartışmaları- I
|
-
|
11
|
Vaka analizi ve tartışmaları- II
|
-
|
12
|
Vaka analizi ve tartışmaları- III
|
-
|
13
|
Vaka analizi ve tartışmaları- IV
|
-
|
14
|
Vaka analizi ve tartışmaları- V
|
-
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ozan Kayar
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Linden, W., Hewitt, P. L. (2017). Klinik Psikoloji: Bir Modern Sağlık Uzmanlık Alanı. (M. Şahin Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
K2. Kramer, G. P., Bernstein, D.A., Phares, V. (2014). Klinik Psikolojiye Giriş. (İ. Dağ Çev. Ed.). İstanbul: Kolektif Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin klinik psikoloji uygulamalarında yaygın kullanılan çeşitli psikoterapi yaklaşımları hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Ayrıca derste farklı ruhsal bozukluğu olan erişkinlerin klinik değerlendirme ve tedavi sürecinin ilgili yaklaşımlarda nasıl ele alındığına ilişkin öğrencilere içgörü kazandırmak da hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Klinik psikoloji uygulamalarında kullanılan farklı müdahale yaklaşımlarının sınıflandırılması, psikoterapi sürecinin temel özellikleri ve erişkinlerde yaygın kullanılan belli başlı psikoterapi yaklaşımlarının psikopatolojiye bakış açıları doğrultusunda farklı olguları değerlendirme ve tedavi biçimleri, bu ders kapsamında ele alınacak konular arasındadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
3
|
2
|
Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
|
-
|
3
|
İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir.
|
2
|
4
|
Psikolojik etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yöntem) bilişim ve analiz teknolojilerini/tekniklerini kullanır.
|
-
|
5
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır.
|
5
|
6
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir.
|
5
|
7
|
Psikoloji alanı ile ilgili sorunları belirler, bilimsel problem çözme yaklaşımı ile bilimsel bilgi ve kanıtları kullanarak çözer, sonuçları yorumlar.
|
-
|
8
|
Diğer psikoloji alt dalları ve farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
|
3
|
9
|
Psikolojinin bilimsel yazım formatına ait bilgiye ve bunu uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde sorumluluk alır.
|
1
|
11
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser
|
-
|
12
|
Kişisel ve mesleki etkinlik alanlarında eleştirel düşünme beceresini kullanır.
|
4
|
13
|
Mesleki etkinlik alanlarında kişiler arası ve kültürler arası iletişim becerilerini etkili kullanır.
|
4
|
14
|
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak psikoloji alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
-
|
15
|
Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar.
|
-
|