ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sivil Toplum Kuruluşlarında Topluma Hizmet Uygulamaları EBB401 GÜZ-BAHAR 1+4 Fakülte S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Topluma hizmet uygulamaları konusunda duyarlı olur.
    2-Yerel sorunlara karşı duyarlıdır ve çözüm üretir.
    3-Evrensel sorunlara karşı duyarlıdır ve çözüm üretir.
    4-Yerel ve evrensel sorunları çözmede aktif görev üstlenir.
    5-Yerel ve evrensel sorunlara karşı yeni projeler üretir.
    6-Yerel ve evrensel sorunlara karşı yeni projelerde aktif olarak rol alır.
    7-Projeleri yürütürken hem proje içinde hem de proje dışında etkili iletişim kurar.
    8-Panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14114
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje3012525
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   136
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,53 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Topluma hizmet uygulamaları dersinin gerekçesi
    2 Toplum, hizmet, sorumluluk, gönüllülük gibi kavramlar
    3 Lisans programlarında topluma hizmet uygulamaları dersinin önemi
    4 Lisans programlarında uygulama olanakları
    5 Topluma hizmet uygulamaları dersinin uygulama alanları
    6 Topluma hizmet uygulamalarında proje geliştirme
    7 Topluma hizmet uygulamalarında girişimcilik
    8 Proje alanının tanımlanması ve yapılacak işlerin belirlenmesi
    9 Toplumsal sorumluluğa yönelik konular
    10 Topluma hizmet alanında örnek uygulamalar
    11 Uygulamalı eğitim bilimleri ışığında topluma hizmet etkinlikleri
    12 Bir etüt merkezinin tasarlanması
    13 Gerçekleştirilen etkinliklerle ilgili raporların sunulması
    14 Sunulan raporların değerlendirilmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan COŞKUN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Coşkun, Hasan (2011). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap Kuzucu, Kemalettin ve Kamer, S. Tunay (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.
    Dersin Amacı Topluma Hizmet Uygulamaları dersine katılan öğrenci; 1. Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramlarının tanımını bilir. 2. Güncel toplumsal sorunları belirler. 3. Belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlar. 4. Topluma hizmet uygulamalarını toplumun yapısına göre şekillendirir. 5. Sosyal sorumluluk projelerine gönüllü katılır. 6. Kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluğa yönelik projeler tasarlar, 7. Panel, konferans, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılır. 8. Sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirir. 9. Değerlendirme sonuçlarına göre çalışmalarını tekrar gözden geçirir. 10. Edindiği deneyimleri, topluma hizmet uygulamalarına ilgi duyanlarla paylaşır.
    Dersin İçeriği Topluma Hizmet Uygulamaları; katılımcıların kuramsal bilgiler ışığında uygulama yapacakları alanı, hizmet verecekleri bireyleri (toplum kesimini), değişik projeleri, kurum ve kuruluşları genel olarak tanımalarını sağlayan proje temelli bir derstir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 4
    2 Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini benimser ve yaşamda uygular. 5
    3 Öğretmenlik mesleğinin eğitim sürecindeki önemini ve rolünü kavrar. -
    4 Eğitimin dayandığı yasal, sosyal, tarihi ve felsefi ve psikolojik temellerini açıklar. 5
    5 Eğitimin ulusal ve uluslar arası düzeydeki temel sorunlara duyarlı olur. 4
    6 Ulusal ve uluslar arası eğitim sistemlerini yatay ve dikey olarak karşılaştırır. 4
    7 Eğitim bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak sorunlara çözümler üretir. -
    8 Birey, toplum ve eğitim ilişkisini kurarak eğitimin yaşamsal öneminin farkına varır. 4
    9 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. 5
    10 Öğrenme sürecini etkileyen değişkenleri bilimsel ölçütlere göre değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster