ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Etkili İletişim Becerileri EBB402 BAHAR 3+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İletişimin önemini kavrar.
    2-Kendisi ve çevresiyle daha etkili iletişim kurar.
    3-İletişimde dilin kullanımına özen gösterir.
    4-İletişim sorunlarını etkili bir biçimde kontrol eder.
    5-İletişim bariyerlerine duyarlı olur.
    6-Sözel olmayan becerileri uygular ve yaşamına tatbik eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler3011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İletişim kavramı
    2 İletişimin sınıflandırılması
    3 İletişimin özellikleri
    4 İletişimin temel ilkeleri
    5 İletişim engelleri
    6 İnsan ilişkileri kuralları
    7 Protokol ve görgü kuralları
    8 Yüzyüze iletişim kuralları
    9 Toplumda dikkat edilecek kurallar
    10 Nesnel iletişim ve giyim
    11 Ast üst ve çevre ilişkileri
    12 Sözel iletişim konuşma ve dinleme
    13 Sözsüz iletişim beden dili ve nesnel iletişim
    14 Yazılı iletişim ve basın yayın yoluyla iletişim
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan COŞKUN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Cüceloğlu, Doğan (2000). Reusable Human Humane. Istanbul: Remzi Bookstore. Dökmen, Üstün (2001). Communication Conflicts and Empathy. Istanbul: System Publishing. Dicleli, Ayse Bilge (2000). Talk to Talk. Istanbul: Acar printing.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı, iletişim hakkındaki temel kavramları açıklamak, iletişimi sınıflandırmak, sözel ve sözel olmayan iletişim ilke ve kurallarını uygulatmak, iletişim engellerinin farkına vardırmak ve çevresiyle etkili bir iletişim kurmasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği İletişim kavramı, iletişim ilkeleri, iletişim türleri, iletişim engelleri, sözel ve sözel olmayan iletişiminin ilkeleri, yazılı iletişimin kalitesi, tartışma ve stres yönetimi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 5
    2 Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini benimser ve yaşamda uygular. 4
    3 Öğretmenlik mesleğinin eğitim sürecindeki önemini ve rolünü kavrar. 5
    4 Eğitimin dayandığı yasal, sosyal, tarihi ve felsefi ve psikolojik temellerini açıklar. -
    5 Eğitimin ulusal ve uluslar arası düzeydeki temel sorunlara duyarlı olur. 5
    6 Ulusal ve uluslar arası eğitim sistemlerini yatay ve dikey olarak karşılaştırır. -
    7 Eğitim bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak sorunlara çözümler üretir. -
    8 Birey, toplum ve eğitim ilişkisini kurarak eğitimin yaşamsal öneminin farkına varır. 5
    9 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. -
    10 Öğrenme sürecini etkileyen değişkenleri bilimsel ölçütlere göre değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster