Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Pervin Oya Taneri
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Yaratıcı Drama Sınıf İçinde ve Dışında- Nellie McCaslin- Nobel Yayıncılık
2. Eğitimde Yaratıcı Drama- Ömer Adıgüzel- Pegem Akademi Yayıncılık
|
Yardımcı Kitap
|
Şişman Kız Tombul Teyze-ELMA YAYINEVİ- Tülay Üstündağ
Her Güne Bir Oyun-YAPI KREDİ YAYINLARI- Itır Arda
Oyuncular ve Oyuncu Olmayanlar İçin Oyunlar -Augusto Boal
Oyun Takvimi: Her Güne Bir Oyun 2017-Şermin Yaşar
Yaratıcı Drama Dergisi
Sahne Bilgisi- Özdemir Nutku, Kabalci Yayinlari
Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Tülay Üstündağ. Pegem Akademi Yayıncılık
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, sanatsal bir yöntem olarak yaratıcı drama tekniklerini tanıtmayı ve drama ve tiyatro arasındaki farkların anlaşılması konusunda deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu derste, öğrencinin iş birliği ve dayanışma yaparak çalışması, duygularını tanıması ve etkileşimli öğrenme konusunda deneyim kazanması üzerinde durulacaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste, yaratıcı dramanın tanımı, temel kavramlar, ısınma çalışmaları, rol yapma ve doğaçlama, duyular ve grup içi etkileşim, süreçsel drama ve sosyo-drama konuları üzerinde durulacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
1
|
2
|
Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini benimser ve yaşamda uygular.
|
-
|
3
|
Öğretmenlik mesleğinin eğitim sürecindeki önemini ve rolünü kavrar.
|
1
|
4
|
Eğitimin dayandığı yasal, sosyal, tarihi ve felsefi ve psikolojik temellerini açıklar.
|
2
|
5
|
Eğitimin ulusal ve uluslar arası düzeydeki temel sorunlara duyarlı olur.
|
3
|
6
|
Ulusal ve uluslar arası eğitim sistemlerini yatay ve dikey olarak karşılaştırır.
|
5
|
7
|
Eğitim bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak sorunlara çözümler üretir.
|
-
|
8
|
Birey, toplum ve eğitim ilişkisini kurarak eğitimin yaşamsal öneminin farkına varır.
|
2
|
9
|
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
-
|
10
|
Öğrenme sürecini etkileyen değişkenleri bilimsel ölçütlere göre değerlendirir.
|
3
|