Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin amacı, içeriği, kaynaklar ve işlenişin tanıtımı
|
|
2
|
Tüketicilerin farkında olmak zorunda oldukları ?Güvenlik Önlemleri?
|
|
3
|
Kimyasallar ve biyolojik sitemler arasındaki ilişki-Etkinlik örneği
|
|
4
|
Sabun, deterjanlar ve kuru temizleme kimyası -Etkinlik örneği
|
|
5
|
Gıda (yağ, şeker, margarin, tereyağ, kahve,turşu)- Etkinlik örneği
|
|
6
|
Gıda (mısır, peynir, ekmek, su ve katkı maddeleri)- Etkinlik örneği
|
|
7
|
Kozmetik ve kişisel bakım- Etkinlik örneği
|
|
8
|
İlaçlar (Ağrı kesiciler, sporcu destek ürünleri)¬- Etkinlik örneği
|
|
9
|
Ev kimyasalları- Etkinlik örneği
|
|
10
|
Okul kimyasalları (Kağıt, polimerler, boyar maddeler)-Etkinlik örneği
|
|
11
|
Kullanılan Tekstil kimyası (boyalar ve boyama, dokuma koruma, doğal boya)- Etkinlik örneği
|
|
12
|
Moleküler gastronomi-Etkinlik örneği
|
|
13
|
Yapı malzemeleri kimyası-Toprak Kimyası-Etkinlik örneği
|
|
14
|
Hazırlanan çalışmaların tanıtımı
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nuray ZAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Chemistry in Daily Life,2012, Kirpal Singh
Chemistry in the Community (Chemcom) a Project of the American Chemical Society
Çeşitli makaleleler
30. nisan 2016 tarihli Resmi Gazete
Güncel Kaynaklar
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders;
1-Mevcut fen kültürünü kullanarak genel anlamda kullandığımız ürünlerin niteliklerini yapı ? özellik- kullanım alanı ilişkilerini irdelemek,
2- Bireylerin üretirken ve tüketirken edindikleri fen alanı bilgi ve becerilerini hayata dair farklı durumlar ile ilişkilendirerek kendi sağlıkları ve çevrenin korunmasına duyarlı ve bilinçli olmalarına katkı sağlamak
3- Bu alanlarda etkinlikler üretmek
|
Dersin İçeriği
|
Kimyasallar, gıda kimyası, Temizlik ürünleri kimyası, kozmetik, farmakoloji, tekstil boyaları kimyası, yapı malzemeleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
5
|
2
|
Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini benimser ve yaşamda uygular.
|
4
|
3
|
Öğretmenlik mesleğinin eğitim sürecindeki önemini ve rolünü kavrar.
|
5
|
4
|
Eğitimin dayandığı yasal, sosyal, tarihi ve felsefi ve psikolojik temellerini açıklar.
|
-
|
5
|
Eğitimin ulusal ve uluslar arası düzeydeki temel sorunlara duyarlı olur.
|
5
|
6
|
Ulusal ve uluslar arası eğitim sistemlerini yatay ve dikey olarak karşılaştırır.
|
-
|
7
|
Eğitim bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak sorunlara çözümler üretir.
|
3
|
8
|
Birey, toplum ve eğitim ilişkisini kurarak eğitimin yaşamsal öneminin farkına varır.
|
5
|
9
|
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
5
|
10
|
Öğrenme sürecini etkileyen değişkenleri bilimsel ölçütlere göre değerlendirir.
|
-
|