ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tüketim Ürünlerinin Seçimi EBB404 GÜZ 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Birey, toplum ve çevre ihtiyaçlarını dikkate alarak daha iyi bir hayat için bireysel ve sosyal alan sorumluluklarını edinir.
    2-Tüketici olarak bireysel ve sosyal sorumluluklarının farkına varır.
    3-Fen alanı ile toplum, teknoloji, çevre arasında bağlantı kurar.
    4-Bireylerin üretirken ve tüketirken edindikleri fen alanı bilgi ve becerilerini hayata dair farklı durumlar ile ilişkilendirir.
    5-Bilinçli olarak tüketim ürünleri seçer, etkinlikler üretir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011414
    Proje3013030
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin amacı, içeriği, kaynaklar ve işlenişin tanıtımı
    2 Tüketicilerin farkında olmak zorunda oldukları ?Güvenlik Önlemleri?
    3 Kimyasallar ve biyolojik sitemler arasındaki ilişki-Etkinlik örneği
    4 Sabun, deterjanlar ve kuru temizleme kimyası -Etkinlik örneği
    5 Gıda (yağ, şeker, margarin, tereyağ, kahve,turşu)- Etkinlik örneği
    6 Gıda (mısır, peynir, ekmek, su ve katkı maddeleri)- Etkinlik örneği
    7 Kozmetik ve kişisel bakım- Etkinlik örneği
    8 İlaçlar (Ağrı kesiciler, sporcu destek ürünleri)¬- Etkinlik örneği
    9 Ev kimyasalları- Etkinlik örneği
    10 Okul kimyasalları (Kağıt, polimerler, boyar maddeler)-Etkinlik örneği
    11 Kullanılan Tekstil kimyası (boyalar ve boyama, dokuma koruma, doğal boya)- Etkinlik örneği
    12 Moleküler gastronomi-Etkinlik örneği
    13 Yapı malzemeleri kimyası-Toprak Kimyası-Etkinlik örneği
    14 Hazırlanan çalışmaların tanıtımı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nuray ZAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Chemistry in Daily Life,2012, Kirpal Singh Chemistry in the Community (Chemcom) a Project of the American Chemical Society Çeşitli makaleleler 30. nisan 2016 tarihli Resmi Gazete Güncel Kaynaklar
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders; 1-Mevcut fen kültürünü kullanarak genel anlamda kullandığımız ürünlerin niteliklerini yapı ? özellik- kullanım alanı ilişkilerini irdelemek, 2- Bireylerin üretirken ve tüketirken edindikleri fen alanı bilgi ve becerilerini hayata dair farklı durumlar ile ilişkilendirerek kendi sağlıkları ve çevrenin korunmasına duyarlı ve bilinçli olmalarına katkı sağlamak 3- Bu alanlarda etkinlikler üretmek
    Dersin İçeriği Kimyasallar, gıda kimyası, Temizlik ürünleri kimyası, kozmetik, farmakoloji, tekstil boyaları kimyası, yapı malzemeleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 5
    2 Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini benimser ve yaşamda uygular. 4
    3 Öğretmenlik mesleğinin eğitim sürecindeki önemini ve rolünü kavrar. 5
    4 Eğitimin dayandığı yasal, sosyal, tarihi ve felsefi ve psikolojik temellerini açıklar. -
    5 Eğitimin ulusal ve uluslar arası düzeydeki temel sorunlara duyarlı olur. 5
    6 Ulusal ve uluslar arası eğitim sistemlerini yatay ve dikey olarak karşılaştırır. -
    7 Eğitim bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak sorunlara çözümler üretir. 3
    8 Birey, toplum ve eğitim ilişkisini kurarak eğitimin yaşamsal öneminin farkına varır. 5
    9 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. 5
    10 Öğrenme sürecini etkileyen değişkenleri bilimsel ölçütlere göre değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster