ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çevre Eğitimi EBB405 BAHAR 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çevre eğitimi ile ilgili farkındalık kazanır.
    2-Çevre eğitimi prensipleri, çevre etiği, pedagoji ve çevre eğitimi, çevre eğitimi stratejileri konuları arasında ilişki kurar.
    3-Çevre eğitimi alanında yapılan ulusal ya da uluslar arası çalışmaları takip eder.
    4-Çevre eğitimi alanında yapılan makaleleri irdeler.
    5-Çevre eğitimi alanında proje önerisinde bulunur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1511818
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1511515
    Proje2013030
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders tanıtımı
    2 Çevre eğitimi nedir? , çevre problemleri, çevre bilinci
    3 Çevre eğitimi prensipleri (çevre eğitimi herkesi içermelidir, çevre eğitimi hayat boyu olmalıdır, çevre eğitimi bütünsel olmalı ve çevre eğitimi uygulanabilir olmalıdır)
    4 Çevre eğitimi prensipleri (çevre eğitimi herkesi içermelidir, çevre eğitimi hayat boyu olmalıdır, çevre eğitimi bütünsel olmalı ve çevre eğitimi uygulanabilir olmalıdır)
    5 Çevre etiği, ilgi alanları ( etik insanlara bugün ve gelecekte saygılı davranma ile ilgilenir)
    6 Çevre etiği, ilgi alanları ( etik insanlara bugün ve gelecekte saygılı davranma ile ilgilenir)
    7 Pedagoji, çevre eğitimi ve içerik: kavram haritaları yolu ile bilginin geliştirilmesi
    8 Pedagoji, çevre kimyası eğitimi ve içerik: kavram haritaları yolu ile bilginin geliştirilmesi, çevre eğitimi stratejisi
    9 Literatür tarama
    10 Literatür tarama
    11 Katı atık kirliliği-proje
    12 Su proje
    13 Hava proje
    14 Genel Değerlendirme ve Proje sunumu
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nuray ZAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Breiting, S., Hedegaard, K., Mogensen, F., Nielsen,K., & Schnack, K. (2009). Action competence,conflicting interests and environmental education. Research Programme for Environmental and Health Education,Department of Curriculum Research,DPU (Danish School of Education), Aarhus University, Copenhagen NV, DENMARK 2. Colburg, D. (1972). Environmental education handbook. Superintendent of Public Instruction States Capitol, Helena, Montana. 3. Gündüz, T. (2004). Çevre sorunları, Ankara: Gazi Kitabevi. 4. Heimlich,J.E. (2002). Environmental education: A resource handbook. Bloomington, Iınd.: Phi Delta Kappa Educational Foundation. 5. Makaleler, tezler
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Çevre eğitimi ile ilgili detaylı bilgi vermek ve çevre eğitimi alanında yapılan ulusal ve uluslar arası makaleleri okuma ve yorumlama becerisi kazanır, çevre ile ilgili proje oluşturup uygulamaya koyar.
    Dersin İçeriği Çevre Eğitimi, Çevre-İnsan, Çevre Sorunları, Çevre Hakları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 5
    2 Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini benimser ve yaşamda uygular. -
    3 Öğretmenlik mesleğinin eğitim sürecindeki önemini ve rolünü kavrar. 5
    4 Eğitimin dayandığı yasal, sosyal, tarihi ve felsefi ve psikolojik temellerini açıklar. -
    5 Eğitimin ulusal ve uluslar arası düzeydeki temel sorunlara duyarlı olur. 5
    6 Ulusal ve uluslar arası eğitim sistemlerini yatay ve dikey olarak karşılaştırır. -
    7 Eğitim bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak sorunlara çözümler üretir. -
    8 Birey, toplum ve eğitim ilişkisini kurarak eğitimin yaşamsal öneminin farkına varır. 5
    9 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. 4
    10 Öğrenme sürecini etkileyen değişkenleri bilimsel ölçütlere göre değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster