ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitimde Örgütsel Davranış EBB406 GÜZ 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Örgütsel davranışın bir disiplin olarak özelliklerini ayırt eder.
    2-Örgütsel davranışın analiz boyutlarını kavrar.
    3-Örgütsel davranışa ve insan doğasına ilişkin kuramsal yaklaşımları tanır.
    4-Örgüt ve birey arasındaki etkileşimi bilir ve biçimsel- doğal yapılar boyutunda etkileşimi analiz eder.
    5-Örgütsel uyum, bürokratik sosyalleşme ve örgütsel bütünleşmenin önemini kavrar.
    6-Örgütsel etkililiğin psikolojik temellerini kavrar ve Örgüt ve birey arasında sağlanması gereken beklentiler dengesini analiz eder.
    7-Güdülenme ile ilgili kuramsal yaklaşım ve kuramları ayırt eder.
    8-Liderlik davranışlarının analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1512828
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje1513030
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bir disiplin olarak örgütsel davranışın temel özellikleri ve analiz boyutları
    2 İnsanın örgütsel davranışına ve doğasına ilişkin yaklaşımlar
    3 Sistem yaklaşımı çerçevesinde birey, örgüt ve grup etkileşiminin analizi
    4 Biçimsel ve biçimsel olmayan gruplar bağlamında örgütsel davranış ve beklentiler dengesinin analizi
    5 Örgütsel uyum ve bürokratik sosyalleşmenin örgütsel bütünleşme açısından önemi
    6 Örgütlerde liderlik davranışlarının analizi ve liderlik kuramları
    7 Güdülenme kuramları ve güdülenmenin bireysel ve örgütsel açıdan sorunsal önemi
    8 Güdülenme kuramları
    9 Örgütsel değişme ve değişimin yönetimi
    10 İşin zenginleştirilmesi ve öğrenen örgütler oluşturma
    11 Örgütsel davranış ve kültür arasındaki etkileşimin incelenmesi
    12 Örgütsel davranış dersinin hedeflerine uygun olarak ve Öğrenci beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda seçilen konuların sunum ve tartışmaları
    13 Örgütsel davranış dersinin hedeflerine uygun olarak ve Öğrenci beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda seçilen konuların sunum ve tartışmaları
    14 Örgütsel davranış dersinin hedeflerine uygun olarak ve Öğrenci beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda seçilen konuların sunum ve tartışmaları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Süheyla Bozkurt
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Aydın, M. (2005). Eğitim yönetimi. Ankara: Hatipoğlu. Burell, G., & Morgan, G. (2008). Sociological paradigms and organisational analysis: Elements of the sociology of corporate life. England: Ashagate. Eren, E. (1993). Yönetim psikolojisi. İstanbul: Beta. Katz D., & Kahn R. (1977). Örgütlerin toplumsal psikolojisi (Çev. H. Can ve Y. Bayar). Ankara: TODAİE. Kreitner, R., & Kinicki, A. (2004). Organizational behavior (Sixth Ed.). New York NY: McGraw-Hill. March, J., & Simon H. A. (1975). Örgütsel davranış (Çev: Ö. Bozkurt ve O. Onaran). Ankara: TODAİE. Morgan, G. (1986). Images of organization. USA: Sage. Özkalp, E. Ve Kırel Ç. (2005). Örgütsel davranış. Anadolu Üniversitesi: Eskişehir. Robbins, S. P, & Judge, T. A. (2011). Örgütsel davranış (Çev. Ed. İ. Erdem). Ankara:Nobel. Sargut, A. S. (2001). Kültürlerarası farklılaşma ve yönetim. Ankara: İmge. Aydın, M. (2005). Eğitim yönetimi. Ankara: Hatipoğlu.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Örgütsel davranış alanındaki kuram ve kuramcıları inceleyip,analiz etmek ve günümüz yaklaşımlarıyla kıyaslayıp, uygulamalarda bulunmak.
    Dersin İçeriği Bu ders, örgütsel davranışın temel özelliklerini, örgütlerde liderlik davranışının analiz edilmesini, güdülenme kuram ve uygulamalarını, örgütsel değişme ve değişim yönetimi kavramını, örgütsel kültür kavramını kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 5
    2 Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini benimser ve yaşamda uygular. -
    3 Öğretmenlik mesleğinin eğitim sürecindeki önemini ve rolünü kavrar. -
    4 Eğitimin dayandığı yasal, sosyal, tarihi ve felsefi ve psikolojik temellerini açıklar. -
    5 Eğitimin ulusal ve uluslar arası düzeydeki temel sorunlara duyarlı olur. 5
    6 Ulusal ve uluslar arası eğitim sistemlerini yatay ve dikey olarak karşılaştırır. 5
    7 Eğitim bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak sorunlara çözümler üretir. 4
    8 Birey, toplum ve eğitim ilişkisini kurarak eğitimin yaşamsal öneminin farkına varır. 5
    9 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. -
    10 Öğrenme sürecini etkileyen değişkenleri bilimsel ölçütlere göre değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster