ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitimde Okul Dışı Faaliyetler EBB407 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitim kurumlarında verilecek fen öğretiminin felsefesi tanımlar.
    2-Bilim ve teknoloji müzeleri, botanik parklar, milli parklar, jeoparklar, arboretumlar, hayvanat bahçeleri ve bilim merkezlerindeki öğretim yöntemlerini fark eder.
    3-Eğitsel amaçlı gezi türleri ve; geziden önce, gezi süresince ve gezi sonrasında kullanılmak üzere kullanılacak çalışma kağıtlarını hazırlar
    4-Okul bahçesinin yaygın öğretim alanı olarak tasarlanması ve bu tür çalışmaların değerlendirilmesinde hangi yeni yaklaşımların nasıl daha etkin kullanılabileceği konusunda araştırma yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje3011212
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yaygın eğitim kurumlarında verilecek fen öğretiminin felsefesi, amacı ve hedefleri
    2 Yaygın öğretim kurumlarının çeşitleri, Bilim ve teknoloji müzeleri, botanik parklar, milli parklar, jeoparklar, arboretumlar, hayvanat bahçeleri ve bilim merkezlerindeki öğretim yöntemleri;
    3 Hayvanat bahçesindeki ve bilim merkezlerindeki ziyaretçilerin davranışları
    4 Eğitsel amaçlı gezi türleri
    5 Gezi esnasındaki katılımcıların psikolojisi, davranışları, tutumları ve yönetimi.
    6 Geziden önce, gezi süresince ve gezi sonrasında kullanılmak üzere kullanılacak çalışma kağıtlarının hazırlanması ilkeleri
    7 Geziden önce, gezi süresince ve gezi sonrasında kullanılmak üzere kullanılacak çalışma kağıtlarının hazırlanması ilkeleri
    8 Yaygın eğitim kurumlarında bulunan aktif ve pasif sergilerin değerlendirilmesi
    9 Alan gezisi
    10 Raporların Sunulması
    11 Alan gezisi Çankırı Tuz Mağarası
    12 Raporların sunulması
    13 Okul bahçesinin yaygın öğretim alanı olarak tasarlanması
    14 Okul bahçesinin yaygın öğretim alanı olarak tasarlanması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nuray ZAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Ertürk, S. (1972). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları. Demirel, Ö. (2002). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem-A Yayıncılık Gilbertson, K., Bates, T., Mclaughlin, T. ve Ewert, A. (2006). Outdoor Education, Methods And Stratagies. Human Kinetics. USA Hammerman D. R., Hammerman W. M. ve Hammerman E. L. (1994). Teaching İn The Outdoors. Interstate Publisher, Inc. USA. Leonardo da Vinci, (2006) Da Vinci?nin Not Defteri, Çev:Kasım Doğan, Sibel Talay (ed.) Lucas, Linke, ve Sedgwick, (1979). School Children? Criteria For Alive. A Content Analysis Approach. Journal Of Psychology, 103, 103-111. Marshdoyle, Boyman, ve Mullins (1981). Evaluating Programmatic Use Of A Community Resource The Zoo. Journal Of Environmental Education, 13 (4), 19-26.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğretim kurumlarının okul dışı öğretim ilkeleri ve yöntemi hakkında bilgi vermektir.
    Dersin İçeriği Okul dışı eğitim ilkeleri, okul dışı öğretim yöntemleri, alan gezileri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 5
    2 Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini benimser ve yaşamda uygular. 4
    3 Öğretmenlik mesleğinin eğitim sürecindeki önemini ve rolünü kavrar. 5
    4 Eğitimin dayandığı yasal, sosyal, tarihi ve felsefi ve psikolojik temellerini açıklar. 4
    5 Eğitimin ulusal ve uluslar arası düzeydeki temel sorunlara duyarlı olur. 2
    6 Ulusal ve uluslar arası eğitim sistemlerini yatay ve dikey olarak karşılaştırır. -
    7 Eğitim bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak sorunlara çözümler üretir. 3
    8 Birey, toplum ve eğitim ilişkisini kurarak eğitimin yaşamsal öneminin farkına varır. 2
    9 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. 4
    10 Öğrenme sürecini etkileyen değişkenleri bilimsel ölçütlere göre değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster