ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Müze Eğitimi EBB408 BAHAR 2+0 Üniversite S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Müze eğitimini ve çocukluk dönemindeki önemini açıklar,
    2-Çocukluk döneminde eğitsel amaçlı yararlanılabilecek müzeleri örneklendirir.
    3-Çocuklar ve aileleriyle müzelerde yapılabilecek eğitim planları ve etkinlikler hazırlar ve raporlar.
    4-Kültürel aktarımın öneminin farkına varır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje3011212
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve ders hakkında genel bilgi. Müze eğitimi nedir?
    2 Müze eğitiminin ilkeleri ve amaçları nedir? ( sanat müzeleri, doğa tarihi müzesi, bilim müzesi, tarihi evler)
    3 Gelişim döneminde müzelerden yararlanmanın önemi.
    4 Bilim müzelerinin özellikleri ve eğitimdeki önemi
    5 Doğa tarihi müzelerinin özellikleri ve eğitimdeki önemi
    6 Özel amaçlı müzelerin özelikleri, örnekleri ve eğitimdeki önemi (sanal müze turu)
    7 Müze etkinlikleri hazırlama(Gezi öncesi) (Gezi sırası) (Gezi sonrası)
    8 Müze etkinlikleri hazırlama(Gezi öncesi) (Gezi sırası) (Gezi sonrası)
    9 İletişim Müzesi
    10 Çankırı Müzesi
    11 Çamaşırhane Müzesi
    12 Müze etkinliklerine ait raporların sınıfta sunulması
    13 Müze etkinliklerine ait raporların sınıfta sunulması
    14 Müze etkinliklerine ait raporların sınıfta sunulması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nuray ZAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Gartenhaus, A. R. (2000) Yaratıcı Düşünme ve Müzeler. Çev. Ruhiser Mergenci, Bekir Onur. Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:7, Ankara Güler, T. (2005). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi Öğretmen Kaynak Kitabı. Ankara: Mobilsoft Yayınları Güler, T. (2007). Ekoloji temelli bir öğrenme çevresi yaratma. TÜBİTAK Palandöken Dağları ve Sarıkamış. Güler, T. (2009). Ekoloji temelli bir çevre eğitiminin öğretmenlerin çevre eğitimine karşı görüşlerine etkisi. Eğitim ve Bilim. 34(151). 30-43 Haktanır, G. (2007). Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi. ?Çevre Eğitimi? Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara, 11-34.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin müzelerin gelişen ve değişen tanımını öğrenmeleri, müze kültürünün oluşturulması, müzeleri çalışma, eğitim ve eğlence amacıyla kullanmak, böylece müze konusunda toplumdaki bireylerde çok erken yaşlarda başlayan ve yaşam boyu devam edecek olan bir farkındalık yaratmaktır.
    Dersin İçeriği Müze eğitimi nedir?, Müze türleri, Müze etkinlikleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 5
    2 Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini benimser ve yaşamda uygular. 5
    3 Öğretmenlik mesleğinin eğitim sürecindeki önemini ve rolünü kavrar. 4
    4 Eğitimin dayandığı yasal, sosyal, tarihi ve felsefi ve psikolojik temellerini açıklar. 4
    5 Eğitimin ulusal ve uluslar arası düzeydeki temel sorunlara duyarlı olur. 4
    6 Ulusal ve uluslar arası eğitim sistemlerini yatay ve dikey olarak karşılaştırır. -
    7 Eğitim bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak sorunlara çözümler üretir. -
    8 Birey, toplum ve eğitim ilişkisini kurarak eğitimin yaşamsal öneminin farkına varır. 5
    9 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. 3
    10 Öğrenme sürecini etkileyen değişkenleri bilimsel ölçütlere göre değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster