Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş ve ders hakkında genel bilgi. Müze eğitimi nedir?
|
|
2
|
Müze eğitiminin ilkeleri ve amaçları nedir? ( sanat müzeleri, doğa tarihi müzesi, bilim müzesi, tarihi evler)
|
|
3
|
Gelişim döneminde müzelerden yararlanmanın önemi.
|
|
4
|
Bilim müzelerinin özellikleri ve eğitimdeki önemi
|
|
5
|
Doğa tarihi müzelerinin özellikleri ve eğitimdeki önemi
|
|
6
|
Özel amaçlı müzelerin özelikleri, örnekleri ve eğitimdeki önemi (sanal müze turu)
|
|
7
|
Müze etkinlikleri hazırlama(Gezi öncesi) (Gezi sırası) (Gezi sonrası)
|
|
8
|
Müze etkinlikleri hazırlama(Gezi öncesi) (Gezi sırası) (Gezi sonrası)
|
|
9
|
İletişim Müzesi
|
|
10
|
Çankırı Müzesi
|
|
11
|
Çamaşırhane Müzesi
|
|
12
|
Müze etkinliklerine ait raporların sınıfta sunulması
|
|
13
|
Müze etkinliklerine ait raporların sınıfta sunulması
|
|
14
|
Müze etkinliklerine ait raporların sınıfta sunulması
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nuray ZAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Gartenhaus, A. R. (2000) Yaratıcı Düşünme ve Müzeler. Çev. Ruhiser Mergenci, Bekir Onur. Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:7, Ankara
Güler, T. (2005). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi Öğretmen Kaynak Kitabı. Ankara: Mobilsoft Yayınları
Güler, T. (2007). Ekoloji temelli bir öğrenme çevresi yaratma. TÜBİTAK Palandöken Dağları ve Sarıkamış.
Güler, T. (2009). Ekoloji temelli bir çevre eğitiminin öğretmenlerin çevre eğitimine karşı görüşlerine etkisi. Eğitim ve Bilim. 34(151). 30-43
Haktanır, G. (2007). Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi. ?Çevre Eğitimi? Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara, 11-34.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencilerin müzelerin gelişen ve değişen tanımını öğrenmeleri, müze kültürünün oluşturulması, müzeleri çalışma, eğitim ve eğlence amacıyla kullanmak, böylece müze konusunda toplumdaki bireylerde çok erken yaşlarda başlayan ve yaşam boyu devam edecek olan bir farkındalık yaratmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Müze eğitimi nedir?, Müze türleri, Müze etkinlikleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
5
|
2
|
Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini benimser ve yaşamda uygular.
|
5
|
3
|
Öğretmenlik mesleğinin eğitim sürecindeki önemini ve rolünü kavrar.
|
4
|
4
|
Eğitimin dayandığı yasal, sosyal, tarihi ve felsefi ve psikolojik temellerini açıklar.
|
4
|
5
|
Eğitimin ulusal ve uluslar arası düzeydeki temel sorunlara duyarlı olur.
|
4
|
6
|
Ulusal ve uluslar arası eğitim sistemlerini yatay ve dikey olarak karşılaştırır.
|
-
|
7
|
Eğitim bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak sorunlara çözümler üretir.
|
-
|
8
|
Birey, toplum ve eğitim ilişkisini kurarak eğitimin yaşamsal öneminin farkına varır.
|
5
|
9
|
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
3
|
10
|
Öğrenme sürecini etkileyen değişkenleri bilimsel ölçütlere göre değerlendirir.
|
-
|