ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarih Öğretiminde Çağdaş Yöntemler EBB410 BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarih öğretiminin önemini kavrar.
    2-Çağdaş tarih öğretim yöntemlerini tanır.
    3-Çağdaş yöntemlerin kullanıldığı tarih derslerini planlar.
    4-Tarih öğretim yöntemlerini tarih ders konularına uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1512828
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje1513030
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tarih öğretimine ilişkin temel kavramlar
    2 Çağdaş tarih öğretimi programlarında temel yaklaşımlar
    3 Çağdaş ülkelerde tarih ders kitapları ve programları
    4 Tarih öğretiminde kanıt kullanımı
    5 Tarih öğretiminde görsel kaynaklardan yararlanma
    6 Müzeler ve Tarihi mekanlar
    7 Mekanı algılama becerisi ve harita kullanımı 1
    8 Mekanı algılama becerisi ve harita kullanımı 2
    9 Tarih öğretiminde drama
    10 Tarih öğretiminde mizah ve karikatürler
    11 Tarih derslerinde etkili soru sorma
    12 Tarih öğretiminde biyografiler
    13 Tarih öğretimi ve animasyonlar 1
    14 Tarih öğretimi ve animasyonlar 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Tuba ŞENGÜL BİRCAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Şimşek, Ahmet. Kronoloji ve Zaman Algısı. Tarih Nasıl Öğretilir ? (Ed. M. Safran). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi. Öztürk, Mustafa. Mekânı Algılama Becerisi. Tarih Nasıl Öğretilir ? (Ed. M. Safran). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi. Karabağ, Gülin. Tarihsel Empati Becerisi. Tarih Nasıl Öğretilir ? (Ed. M. Safran). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi. Doğan, Yasin. Tarih Öğretiminde Kanıtı Sorgulama. Tarih Nasıl Öğretilir ? (Ed. M. Safran). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi. Akbaba, Bülent. Tarih Öğretiminde Görsel Kaynaklardan Yararlanama. Tarih Nasıl Öğretilir ? (Ed. M. Safran). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi. Öztürk, Mustafa. Tarih Öğretiminde Harita Bilgisi ve Kullanımı. Tarih Nasıl Öğretilir ? (Ed. M. Safran). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi. Kale, Yeliz. Tarih Öğretiminde Müzeler ve Tarihi Mekanlar. Tarih Nasıl Öğretilir ? (Ed. M. Safran). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi. Dinç, Erkan. Tartışma Yönteminin Tarih Derslerinde Kullanımı. Tarih Nasıl Öğretilir ? (Ed. M. Safran). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi. Şengül Bircan, Tuba. Tarih Öğretiminde Drama. Çençen, Namık. Tarih Derslerinde Edebi Ürünlerin Kullanılması. Tarih Nasıl Öğretilir ? (Ed. M. Safran). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi. Şimşek, Ahmet. Tarih Öğretiminde Destanlar ve Efsaneler. Tarih Nasıl Öğretilir ? (Ed. M. Safran). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi. Şimşek, Ahmet. Tarih Öğretiminde Tarihsel Hikâye ve Roman. Tarih Nasıl Öğretilir ? (Ed. M. Safran). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi. Altun, Adnan. Tarih Öğretiminde Mizah ve Karikatür. Tarih Nasıl Öğretilir ? (Ed. M. Safran). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi. Oruç, Şahin. Tarih Öğretiminde Biyografiler. Tarih Nasıl Öğretilir ? (Ed. M. Safran). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Tarih öğretimine ilişkin çağdaş yöntemleri tanır, yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar, tarih derslerine yönelik çağdaş yöntemleri kullanarak ders planlar ve uygular.
    Dersin İçeriği Bu ders, tarih öğretiminde kullanılan çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri ile bunların uygulamalarını kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 4
    2 Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini benimser ve yaşamda uygular. -
    3 Öğretmenlik mesleğinin eğitim sürecindeki önemini ve rolünü kavrar. 4
    4 Eğitimin dayandığı yasal, sosyal, tarihi ve felsefi ve psikolojik temellerini açıklar. -
    5 Eğitimin ulusal ve uluslar arası düzeydeki temel sorunlara duyarlı olur. 4
    6 Ulusal ve uluslar arası eğitim sistemlerini yatay ve dikey olarak karşılaştırır. 5
    7 Eğitim bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak sorunlara çözümler üretir. 5
    8 Birey, toplum ve eğitim ilişkisini kurarak eğitimin yaşamsal öneminin farkına varır. -
    9 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. 4
    10 Öğrenme sürecini etkileyen değişkenleri bilimsel ölçütlere göre değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster