ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çevre Bilimi EBB411 GÜZ 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Canlı ve cansız çevreyi tanımlar.
    2-Yaşamdaki enerji akışını açıklar.
    3-Canlı ve cansız çevreyi ilişkilendirir.
    4-Doğadaki element döngülerini açıklar
    5-Beslenmedeki farklılıkları fark eder
    6-Kirleticilerin çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkilerini hesaplar.
    7-Atıkların geri dönüşümünü genelleştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1511515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje1512020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   155
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,17 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ekolojinin Tarihçesi
    2 Ekoloji ile İlgili Temel Kavramlar
    3 Besin Zinciri ve Besin Ağı
    4 Ekosistemlerin Genel Özellikleri
    5 Büyük Ekosistemler
    6 İnsanlığın Ekolojik Sorunları
    7 Kaynak Kullanımı Sorunları
    8 Dünyada Çevre Korumacılığı
    9 Türkiye?de Çevre Korumacılığı
    10 Çevre Hukuku
    11 Çevre Ekonomisi
    12 Çevre Sağlığı
    13 Türkiye `de Çevre ile İlgili Kuruluşlar
    14 Ekolojinin Tarihçesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üye. Filiz Bezci Bircan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Ada, S., Baysal, Z. N. ve Erkan, S.S.Ş (2017). Çeşitli Boyutlarıyla Çevre Eğitimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncııik Miser, R. (2019). Çevre Eğitimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Berkes F. ve Kışlalıoğlu M. (1993). Ekoloji ve çevre bilimleri. Ankara: Çevre Sorunları Vakfı Yayınları. Geray, C. (1992). ?Çevre için eğitim. (Der. Keleş, R.)?. İnsan çevre toplum. İstanbul: İmge Kitabevi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders çevre bilimlerinin ve çevre sorunlarının tarihi; insanlar, nüfus ve çevre; küresel ve yerel çevre sorunları; kirlilik kaynakları; hava, su, toprak, radyoaktif kirlilik sorunları; biyolojik çeşitliliğin kaybı ile ilgili konuları sivil toplum örgütlerinin faaliyetleri, örnek olaylar ve çevre eğitimi uygulamaları incelemeleriyle işleyerek öğrencilerin çevreye karşı tutumlarının ve doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımına karşı hassasiyetinin geliştirilmesini hedeflemekte ve buna paralel olarak bireysel ve kamusal sorumluluklar hakkında içgörü kazandırmayı amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Çevre ile ilgili temel kavramlar ekosistemler, besin zinciri, habitat,besin ağı ve rekabet, enerji akışı, madde döngüsü, insanlığın ekolojik sorunları, erozyon, kentsel ekoloji, çevre kirliliği, karasal yaşam, sucul yaşam, çevre duyarlılığı, çevre bilinci, çevre ile ilgili sözleşme ve antlaşmalar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 5
    2 Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini benimser ve yaşamda uygular. 4
    3 Öğretmenlik mesleğinin eğitim sürecindeki önemini ve rolünü kavrar. 5
    4 Eğitimin dayandığı yasal, sosyal, tarihi ve felsefi ve psikolojik temellerini açıklar. -
    5 Eğitimin ulusal ve uluslar arası düzeydeki temel sorunlara duyarlı olur. 5
    6 Ulusal ve uluslar arası eğitim sistemlerini yatay ve dikey olarak karşılaştırır. -
    7 Eğitim bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak sorunlara çözümler üretir. -
    8 Birey, toplum ve eğitim ilişkisini kurarak eğitimin yaşamsal öneminin farkına varır. 5
    9 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. -
    10 Öğrenme sürecini etkileyen değişkenleri bilimsel ölçütlere göre değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster