Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilgi nedir? Bilimsel aşamalar nelerdir?
|
|
2
|
Araştırma yöntem ve teknikleri I (Evren, örneklem, örneklem alma)
|
|
3
|
Araştırma yöntem ve teknikleri II ;(Deneysel modeler)
|
|
4
|
Araştırma yöntem ve teknikleri II (Nicel araştırma yöntemleri)
|
|
5
|
Araştırma yöntem ve teknikleri IV (Nitel araştırma yöntemleri)
|
|
6
|
Kaynak tarama nasıl yapılır?
|
|
7
|
Atıf, alıntı ve diğer kaynak gösterimleri, intihal programları
|
|
8
|
Alan yazın (literature review) nasıl yazılmalıdır?
|
|
9
|
Tez önerisi nasıl yazılır?
|
|
10
|
Makale inceleme (öğretim üyesi tarafından seçilen makaleler incelenir)
|
|
11
|
Makale inceleme (öğrencilerin buldukları makaleler incelenir)
|
|
12
|
Tez inceleme (öğretim üyesi tarafından seçilen tezler incelenir)
|
|
13
|
Öğrencilerin hazırladıkları literatür taramalarının sunumu ve kritiği
|
|
14
|
Öğrencilerin hazırladıkları literatür taramalarının sunumu ve kritiği
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Özlem Yeşim Özbek
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Aslanoğlu, İ.(2016). Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Gazi Kitabevi.
Murray, R. (2014). Tez nasıl yazılır? Anı Yayınları.
Gürbüz, S. & Şahin, F. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bilimsel aşamanın önemini açıklar, araştırma yöntem ve tekniklerini tanıtır, kaynakların kullanımı sırasında nelere dikkat edilmesi gerektiğini vurgular, literatürün doğru kullanımını öğretir, literatür taramanın çeşitli kaynaklardan nasıl yapılacağını öğretir, makale ve tez yazmada dikkat edilecek konuları açıklar, literatür taraması yapar.
|
Dersin İçeriği
|
Ders, bilimsel aşamaları, araştırma yöntem ve tekniklerini, kaynak taramayı, kaynakların makalelerde kullanımını, intihal programlarını, makale ve tez yazımını kapsar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
5
|
2
|
Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini benimser ve yaşamda uygular.
|
4
|
3
|
Öğretmenlik mesleğinin eğitim sürecindeki önemini ve rolünü kavrar.
|
5
|
4
|
Eğitimin dayandığı yasal, sosyal, tarihi ve felsefi ve psikolojik temellerini açıklar.
|
-
|
5
|
Eğitimin ulusal ve uluslar arası düzeydeki temel sorunlara duyarlı olur.
|
5
|
6
|
Ulusal ve uluslar arası eğitim sistemlerini yatay ve dikey olarak karşılaştırır.
|
-
|
7
|
Eğitim bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak sorunlara çözümler üretir.
|
-
|
8
|
Birey, toplum ve eğitim ilişkisini kurarak eğitimin yaşamsal öneminin farkına varır.
|
5
|
9
|
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
-
|
10
|
Öğrenme sürecini etkileyen değişkenleri bilimsel ölçütlere göre değerlendirir.
|
-
|