Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Arş. Gör. Dr. Ebru Doğruöz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Ş. Büyüköztürk, Ö. Çokluk, N. Köklü, 2011, Sosyal Bilimler İçin İstatistik, Pegem Yayınları
R.Altunışık,R.Coşkun,S.Bayraktaroğlu,E.yıldırım (2005) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sosyal Bilimlerde İstatistik I dersinin amacı, İstatistik`in temel kavramlarını öğretmek ve betimleyici istatistik teknikleriyle temel istatistiksel analize giriş yapmak ve SPSS programı ile analizlerin bilgisayar programı yardımıyla nasıl yapıldığını göstermektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında öğretilecek olan teknikler, veri özetleme araçları olarak kullanılan frekans dağılımları, çapraz tablolar, varyans ve standart sapma hesapları, t ve z testleri ve ki-kare testlerini kapsamaktadır. Teorik derslerin yanı sıra SPSS programı kullanılarak bilgisayar destekli dersler de yapılacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
4
|
2
|
Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini benimser ve yaşamda uygular.
|
-
|
3
|
Öğretmenlik mesleğinin eğitim sürecindeki önemini ve rolünü kavrar.
|
4
|
4
|
Eğitimin dayandığı yasal, sosyal, tarihi ve felsefi ve psikolojik temellerini açıklar.
|
-
|
5
|
Eğitimin ulusal ve uluslar arası düzeydeki temel sorunlara duyarlı olur.
|
-
|
6
|
Ulusal ve uluslar arası eğitim sistemlerini yatay ve dikey olarak karşılaştırır.
|
-
|
7
|
Eğitim bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak sorunlara çözümler üretir.
|
4
|
8
|
Birey, toplum ve eğitim ilişkisini kurarak eğitimin yaşamsal öneminin farkına varır.
|
-
|
9
|
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
4
|
10
|
Öğrenme sürecini etkileyen değişkenleri bilimsel ölçütlere göre değerlendirir.
|
5
|