ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Öğretim Teknolojileri EBB2008 GÜZ-BAHAR 2+0 Üniversite S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğretim teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecine ilişkin boyutları eşleştirir.
    2-Tasarım ilkelerine uygun materyaller tasarlar.
    3-Eğitimde kullanılan bilgi ve iletişim teknolojilerini uygular.
    4-Öğretim teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecine ilişkin boyutları ilişkilendirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Özerbaş, M. A. (2021). Öğretim Teknolojileri. Pegem, Ankara. K2. Seferoğlu, S. S. (2014). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Yalın, H. İ. (2020). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel, Ankara.
    Dersin Amacı Öğretmen adaylarının güncel öğretim teknolojilerinden ve uygulamalarından ayrıca güncel okuryazarlıklardan haberdar olarak derslerini daha etkili ve kalıcı kılabilmek adına derslerinde uygun öğretim teknolojilerinden faydalanmalarını, tasarım ilkelerine uygun materyaller tasarlamalarını, geliştirebilmelerini, seçtikleri ders materyalleri değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster