Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sınıflandırma sistemlerine giriş, Monera alemi, Prokaryotik organizmalar, Siyanobakterilerin (Cyanobacteria) sistematiği, incelenmesi ve çizimlerinin yapılması
|
K1, K2, K3, YK1
|
2
|
Protista alemi, Ökaryotik alglerin genel özellikleri, üremeleri, yaşama ortamları, ekolojik ve ekonomik önemleri ve sistematiği, Chlorophyta genel özellikleri, sistematiği, örneklerinin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması
|
K1, K2, K3, YK1
|
3
|
Chlorophyta örneklerinin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması. Chlorophyta örneklerinin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması, Haptophyta, Cryptophyta, Ochrophyta
|
K1, K2, K3, YK1
|
4
|
Protista alemi, Euglenophyta, Pyrrophyta, Chrysophyta sistematiği, örneklerinin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması
|
K1, K2, K3, YK1
|
5
|
Protista alemi, Bacillariophyta, Xanthophyta sistematiği, örneklerinin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması
|
K1, K2, K3, YK1
|
6
|
Protista alemi, Charophyta, Rhodophyta sistematiği, örneklerinin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması. Mantar benzeri protistler, Myxomycota, Oomycota, Plasmadiophoromycota, Acrasiomycota, Dictyoseliomycota
|
K1, K2, K3, YK1
|
7
|
Mantarlar alemi (Fungi - Mycota), genel özellikleri, üremeleri, yaşama ortamları, ekolojisi, sınıflandırılması, Zygomycota, Chytridiomycota, Deuteromycota sistematiği, örneklerinin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması
|
K1, K2, K3, YK2
|
8
|
Mantarlar alemi (Fungi - Mycota), Ascomycota sistematiği, örneklerinin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması
|
K1, K2, K3, YK2
|
9
|
Mantarlar alemi (Fungi - Mycota), Basidiomycota sistematiği, örneklerinin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması
|
K1, K2, K3, YK2
|
10
|
Likenlerin yapısı, genel özellikleri, üremeleri, yaşama ortamları, ekolojik - ekonomik önemleri ve sınıflandırılmaları, liken örneklerinin sistematiği, incelenmesi ve çizimlerinin yapılması
|
K1, K2, K3, YK2
|
11
|
Bitkiler alemi, Bryophyta (karayosunları) genel özellikleri, üremeleri, yaşama ortamları, ekolojik - ekonomik önemleri ve sınıflandırılmaları, Bryophyta (Karayosunları) örneklerinin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması
|
K1, K2, K3
|
12
|
Marchantiophyta (Ciğerotları) ve Anthocerotophyta (Boynuzsu ciğerotları) genel özellikleri, üremeleri, yaşama ortamları, ekolojik önemleri ve sınıflandırılmaları, Marchantiophyta (Ciğerotları) ve Anthocerotophyta (Boynuzsu ciğerotları) örneklerinin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması
|
K1, K2, K3
|
13
|
Eğreltilerin genel özellikleri, evrimsel önemi ve sistematiği, Psilophyta (Çıplak eğreltiler) ve Lycophyta (Kibritotları)?nın üremeleri, yaşama ortamları, ekolojik önemleri ve sınıflandırılmaları
|
K1, K2, K3
|
14
|
Sphenophyta (At kuyrukları) ve Pteridophyta (Gerçek eğreltiler)?nın üremesi, yaşama ortamları, ekolojik önemleri ve sınıflandırılmaları Pteridophyta (Gerçek eğreltiler) örneklerinin sistematiği, incelenmesi ve çizimlerinin yapılması
|
K1, K2, K3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Tamer KEÇELİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Altuner, Z. (1997). Tohumsuz Bitkiler Sistematiği I-II Cilt, Zekeriya Altuner, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Yayını, Tokat.
K2.Baydar, S. (1979). Tohumsuz Bitkilerin Sistematiği I-II Cilt, Saffet Baydar, Erzurum Üniversitesi Yayınları, Erzurum.
K3. Obalı, O. (2009). Tohumsuz Bitkiler Sistematiği, Ders Notları, 163 s., Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Güner, H., Aysel, V. (1991). Tohumsuz Bitkiler Sistematiği I. Cilt, Hüseyin Güner, Veysel Aysel, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir.
YK2. Güner, H., Aysel, V., Sukatar, A. (1992). Tohumsuz Bitkiler Sistematiği II. Cilt, Hüseyin Güner, Veysel Aysel, Atakan Sukatar, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir.
|
Dersin Amacı
|
Siyanobakteriler ile diğer tüm kriptogamların (algler, mantarlar, likenler, ciğerotları, boynuzotları, karayosunları, kibritotları, atkuyrukları ve eğreltiler) biyolojisinin örneklerle birlikte uygulamalı ve karşılaştırmalı olarak öğretilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Siyanobakteriler, ökaryotik alg divizyoları, mantarlar, briyofitler ve eğreltilerin biyolojisi. Genel ve karakteristik özellikleri, tanımı ve sınıflandırılması, kökenleri, evrimsel gelişme, üreme, habitat, ekosistem içinde yeri, yayılışı. Bu organizmaların ekolojik ve ekonomik önemini karşılaştırmalı olarak açıklaması. Ülkemizden örneklerin tanıtımı. Mavi yeşil alg örnekleri; ökaryotik alg divisiolarına ait örnekler, liken örnekleri, mantarlara ait örnekler; ciğerotu örnekleri; karayosunu örnekleri; kibritotu, atkuyruğu ve eğrelti örneklerinin sistematiği, mikroskobik ve makro düzeyde incelenmesi ve çizimlerinin yapılması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular.
|
4
|
2
|
Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular.
|
5
|
3
|
Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar.
|
4
|
4
|
Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar.
|
3
|
5
|
Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
-
|
6
|
Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır.
|
4
|
7
|
Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar.
|
-
|
8
|
Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir.
|
-
|
9
|
Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi.
|
-
|
10
|
Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi.
|
-
|
11
|
Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar.
|
-
|
12
|
Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
3
|
13
|
Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır.
|
-
|
14
|
Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır.
|
-
|