ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Doğa Koruma Alanları BİY213 GÜZ 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Doğa korumanın amacını açıklar.
    2-Biyolojik çeşitlilik ve ekosistem çeşitliliğini özetler.
    3-Türkiye`deki milli parkları örneklendirir.
    4-Korunan alanların sürdürülebilir yönetimi konusunda neden-sonuç ilişkisi kurar.
    5-Korunan alanlar ile kaynak değerleri arasında ilişki hakkında yorum yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje2011212
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   94
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,13 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Doğa korumanın tanımı, amacı ve önemi, korunan alan kavramı K1, K4, YK3, YK4
    2 Biyolojik çeşitlilik, ekosistem çeşitliliği ve önemi, doğa koruma ve sürdürülebilir kalkınma ile ilişkisi K1, YK3, YK4
    3 Korunan alanlar ile ilgili Uluslararası sözleşmeler K1, K4, YK3
    4 Korunan alanlar ile ilgili Ulusal sözleşmeler, mevzuat ve yönetmelikler K1, K4, YK4
    5 Milli parklar 1 K1, K4, YK1
    6 Milli parklar 2 K1, K4, YK1
    7 Tabiat parkları K1, K4, YK1
    8 Tabiatı koruma alanları K1, K4, YK1
    9 Tabiat anıtları, Yaban hayatı geliştirme sahaları K1, K4, YK1
    10 Sulak alanlar, Ramsar alanları K1, K4, YK1
    11 Biyogenetik rezerv alanları, ÖBA, ÖDA K2, K3
    12 Doğal sit alanları, ÖKA K4, YK2
    13 Özel çevre koruma bölgeleri, IUCN tehlike kategorileri, EUNIS habitat sınıflandırılması K1, K4, YK1
    14 Korunan alanlarla ilgili yönetim planları, uygulamalar, tartışmalar K1, K4, YK1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Tamer KEÇELİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Primack, R. B. (2012). Koruma Biyolojisi (Çev. Ed.leri: A.Ali Dönmez, E.O. Dönmez). Hacettepe Ü. Yayınları, Ankara. K2. Doğa Derneği, (2006). Türkiye?nin Önemli Doğa Alanları, Doğa Derneği Yayınları, Ankara. K3. Özhatay, N., Byfield, A., Atay. S. (2008). Türkiye?nin 122 Önemli Bitki Alanı, WWF Türkiye. K4. Tektaş A., Aydın B., Yurtgezer, T. (2008). Doğa Koruma ve Planlama, TMMOB Şehir Plancıları Odası, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Yücel, M., (1999). Doğa Koruma Alanları ve Planlanması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 104, Adana-Türkiye. YK2. Yarar, M., Magnin, G. (1997). Türkiye?nin Önemli Kuş Alanları. Doğal Hayatı Koruma Derneği, 317 s., İstanbul. YK3. Biyoçeşitlilik ve korunan alanlar ile ilgili Uluslararası Sözleşmeler, Anonim. YK4. Biyoçeşitlilik, doğa koruma ve korunan alanlarla ilgili Ulusal mevzuat ve yönetmelikler, Anonim.
    Dersin Amacı Doğa koruma kavramının tanımı, önemi ve gerekliliğinin anlatılması biyoloji öğrencileri için önemlidir. Biyolojik çeşitlilik ve ekosistem çeşitliliği kavramları ve öneminin vurgulanması, doğa koruma bilincinin geliştirilmesi yönünde etkin rol oynayacaktır. Korunan alanlar, uluslararası ve ulusal sözleşmeler, mevzuat ve yönetmelikler ile birlikte doğa korumanın temel ilke ve prensiplerinin konu olarak işleneceği ve tartışılacağı ders, örneklerle zenginleştirilmiştir.
    Dersin İçeriği Doğa korumanın tanımı, amacı, önemi ve gerekliliği, biyolojik çeşitlilik ve ekosistem çeşitliliği kavramları, doğa korumanın sürdürülebilir kalkınma ile ilişkisi, korunan alan tanımları ve ilgili uluslararası-ulusal sözleşme ve yönetmelikler, milli parklar, tabiatı koruma alanları, tabiat parkları, tabiat anıtları, doğal sit alanları, yaban hayatı geliştirme sahaları, özel çevre koruma bölgeleri, sulak alanlar, biyogenetik rezerv alanları, tür koruma, gelişme planları, önemli doğa alanları, önemli bitki alanları, önemli kuş alanları, koruma zonları, koruma-kullanım dengesi, IUCN tehlike kategorileri, EUNIS habitat tipleri ve önemi, tehditler, öneriler.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular. 3
    2 Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular. 4
    3 Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar. -
    4 Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar. -
    5 Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar. -
    6 Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır. 4
    7 Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar. 3
    8 Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir. -
    9 Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi. 3
    10 Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi. 3
    11 Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar. 4
    12 Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır. 3
    13 Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır. -
    14 Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster