ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Doğa Koruma Alanları BİY213 GÜZ 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-1. Öğrenciler, doğa korumanın tanımını yapar
    2-2. Öğrenciler, doğa korumanın amacını ve önemini gerekçeleriye birlikte açıklar.
    3-3. Öğrenciler, biyolojik çeşitlilik ve ekosistem çeşitliliğini örneklerle birlikte açıklar.
    4-4. Öğrenciler, Doğal korunan alanlar ile ilgili uluslararası sözleşmelerin adlarını söyler.
    5-5. Öğrenciler; Türkiye?deki milli parkları sayarak bir tanesini anlatır.
    6-6. Öğrenciler, doğa koruma alanları ile sürdürülebilirlik ilkesi arasındaki ilişkiyi tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511010
    Proje1514114
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Doğa korumanın tanımı, amacı ve önemi
    2 Biyolojik çeşitlilik, ekosistem çeşitliliği ve önemi
    3 Korunan alanlar ile ilgili Uluslararası sözleşmeler
    4 Korunan alanlar ile ilgili Uluslararası sözleşmeler
    5 Korunan alanlarla ilgili Ulusal sözleşmeler, mevzuat ve yönetmelikler
    6 Milli parklar
    7 Milli parklar
    8 Ara Sınav
    9 Milli parklar
    10 Tabiat parkları
    11 Tabiatı koruma alanları
    12 Tabiat anıtları
    13 Biyogenetik rezervler
    14 Doğal sit alanları
    15 Korunan alanlarla ilgili yönetim planları, uygulamalar, tartışmalar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Doç. Dr. Tamer KEÇELİ
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Tamer Keçeli

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1.Yücel, M., Doğa Koruma Alanları ve Planlanması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 104, 1999, Adana-Türkiye 2.Türkiye?nin Önemli Doğa Alanları, Doğa Derneği, Ankara, 2006
    Yardımcı Kitap 1.Biyoçeşitlilik ve korunan alanlar ile ilgili Uluslararası ve Ulusal Sözleşmeler, Anonim. 2.Biyoçeşitlilik, doğa koruma ve korunan alanlarla ilgili mevzuat ve yönetmelikler, Anonim.
    Dersin Amacı Doğa koruma kavramının tanımı, önemi ve gerekliliğinin anlatılması biyoloji öğrencileri için önemlidir. Biyolojik çeşitlilik ve ekosistem çeşitliliği kavramları ve öneminin vurgulanması, doğa koruma bilincinin geliştirilmesi yönünde etkin rol oynayacaktır. Korunan alanlar, uluslararası ve ulusal sözleşmeler, mevzuat ve yönetmelikler ile birlikte doğa korumanın temel ilke ve prensiplerinin konu olarak işleneceği ve tartışılacağı ders, örneklerle zenginleştirilmiştir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular. 3
    2 Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular. 4
    3 Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar. 2
    4 Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar. 2
    5 Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar. 2
    6 Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır. 4
    7 Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar. 3
    8 Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir. 4
    9 Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi. 4
    10 Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi. 5
    11 Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar. 5
    12 Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır. 4
    13 Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır. 3
    14 Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster