Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Taksonomik Kategoriler Bitki toplama teknikleri
|
K1 : 1. Bölüm
|
2
|
Bitkilerin İsimlendirilmesi ve Botanik İsimleri Herbaryum, Botanik bahçeleri, Arboretumlar
|
K1 : 1. Bölüm
|
3
|
Bitki tayini ve Bitkilerin Sınıflandırma Sistemi Terminoloji: Yaprak, Gövde
|
K1 : 1. Bölüm
K1 : 2. Bölüm
|
4
|
İlk Kara Bitkileri genel özellikleri ve sınıflandırılması
Terminoloji: Kök, Çiçek
|
K1 : 4. Bölüm
|
5
|
Gymnospermlerin genel özellikleri Çiçek formülleri ve diyagramları
|
K1 : 4. Bölüm
|
6
|
Gymnosperimlerin sınıflandırılması (Coniferales ordosunun, subordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması, Meyve tipleri
|
K1 : 4. Bölüm
|
7
|
Angiospermlerin genel özellikleri
|
K1 : 4. Bölüm
|
8
|
Tayin (teşhis) anahtarları
|
K1 : 1. Bölüm
|
9
|
Dikotelidonların genel özellikleri Magnoliidae altsınıfının ordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması
Pinaceae, Cupressaceae üyelerinin tanıtımı ve teşhisi
|
K1 : 4. Bölüm
K2: 1. cilt
|
10
|
Caryophyllidae ve Hamamalidae altsınıfının ordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması
Ranunculaceae, Papaveraceae, Caryophyllaceae, üyelerinin tanıtımı ve teşhisi
|
K1 : 4. Bölüm
K2: 2. cilt
|
11
|
Dilleniidae altsınıfının ordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması
Cruciferae (Brassicaceae), Rosaceae, Fabaceae (Leguminosae) üyelerinin tanıtımı ve teşhisi
|
K1 : 4. Bölüm
K2: 2. cilt
|
12
|
Rosidae altsınıfının ordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması
Apiaceae, Boraginaceae, Lamiaceae (Labiatae), Compositae (Asteraceae) üyelerinin tanıtımı ve teşhisi
|
K1 : 4. Bölüm
K2: 4. cilt
|
13
|
Rosidae altsınıfının ordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması
Compositae (Asteraceae) üyelerinin tanıtımı ve teşhisi
|
K1 : 4. Bölüm
K2: 5. cilt
|
14
|
Asteridae altsınıfının ordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması
Liliaceae, Iridaceae, üyelerinin tanıtımı ve teşhisi
|
K1 : 4. Bölüm
K2: 8. cilt
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ebru ÖZDENİZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Seçmen, Ö., Gemici, Y., Görk, G., Bekat, L., & Leblebici, E. (1998). Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Basımevi, Bornova-İzmir, 236-240.
K2. Davis PH (ed.) (1965-1985). Flora of Turkey and the East Aegean Islands. Vol. 1-9. Edinburgh: University Press.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ülkemiz florasında bulunan bitkileri tanıyabilen, tohumlu bitkilerin sınıf, ordo, familya, cins ve türlerin genel özelliklerini ve kullanım alanlarını bilen ve sistematiğini yapabilen yeterlilikte öğrenci yetiştirebilmek
|
Dersin İçeriği
|
Taksonomik Kategoriler, Bitki toplama teknikleri, Bitkilerin İsimlendirilmesi, Bitki tayini ve Bitkilerin Sınıflandırma Sistemleri hakkında bilgiler içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular.
|
4
|
2
|
Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular.
|
-
|
3
|
Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar.
|
-
|
4
|
Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar.
|
-
|
5
|
Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
-
|
6
|
Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır.
|
3
|
7
|
Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar.
|
4
|
8
|
Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir.
|
-
|
9
|
Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi.
|
-
|
10
|
Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi.
|
5
|
11
|
Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar.
|
-
|
12
|
Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
-
|
13
|
Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır.
|
5
|
14
|
Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır.
|
-
|