Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Filiz SARIKAYA PEKACAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Klug, W.S. Cummings, R.M. Spencer, C.A. (2011). Genetik Kavramlar (8 th ed) Palme Yayıncılık, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Griffiths, A.J.F. Wessler, S.R. Carroll, S.B. Doebley, J. (2014). Genetik Analize Giriş, Palme Yayıncılık, Ankara
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; genetiğin temel prensiplerini ve diğer bilim dallarıyla olan ilişkisini öğrencilere tanıtmak, mendel genetiğinin temel prensipleri, fenotip, genotip ve çevre arasındaki ilişki, mutasyonlar, kantitatif genetik,populasyon, gelişim ve davranış genetiği hakkında temel bilgiler vermektir
|
Dersin İçeriği
|
Genetiğe Giriş; Mitoz Bölünme, Mayoz Bölünme, Mendel Genetiği, Mendel Genetiğinin Uzantıları, Mendel Genetiği ve Mendel Genetiğinin Uzantıları; Örnek soru çözümleri, Ökaryotlarda Kromozom Haritalanması, Ökaryotlarda Gen Sırasının Saptanması ve Drosophila Gen Haritası, Eşey Belirlenmesi ve Eşey Kromozomları, Kromozom Mutasyonları: Kromozom sayısı ve düzenindeki değişiklikler, Kantitatif Genetik, Çok Faktörlü Özellikler, Populasyon Genetiği, Evrimsel Genetik, Genomik ve Proteomik
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular.
|
4
|
2
|
Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular.
|
-
|
3
|
Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar.
|
2
|
4
|
Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar.
|
5
|
5
|
Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
-
|
6
|
Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır.
|
4
|
7
|
Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar.
|
3
|
8
|
Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir.
|
-
|
9
|
Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi.
|
-
|
10
|
Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi.
|
4
|
11
|
Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar.
|
5
|
12
|
Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
4
|
13
|
Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır.
|
3
|
14
|
Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır.
|
-
|