Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Cinsiyet ve Gonozomal Kromozomların belirlenmesi, farklı organizmalardaki cinsiyet farklılaşması
|
K1 Bölüm-1
|
2
|
Canlı organizmalarda XY kromozomu, Insanda cinsiyet farklılaşması ve belirlenmesi
|
K1 Bölüm-1
|
3
|
Drosophila`da cinsiyet tayini
|
K1 Bölüm-1
|
4
|
Drosophyla`da sıcaklığa dayalı cinsiyet farklılaşması
|
K1 Bölüm-1
|
5
|
Kromozom yapısı, Viral ve bakteri kromozomu, Mitokondri ve Kloroplast DNA
|
K1 Bölüm-1
|
6
|
Dev Kromozom, Ökaryotlarda kromatin modelleme, kromozom bantlama teknikleri
|
K1 Bölüm-1
|
7
|
Kromozom mutasyonları
|
K1 Bölüm-1
|
8
|
Aneuploidi, Monozomi, trizomi, öploidi, anöploidi
|
K1 Bölüm-1
|
9
|
Kromozom yapısının yeniden organizasyonuyla oluşan mutasyonlar, insersiyon, delesyon
|
K1 Bölüm-3
|
10
|
Gen mutasyonları, DNA tamir sistemi ve transpozonlar, bakterlerdeki gen mutasyonları ve mutasyon belirleme yöntemleri
|
K1 Bölüm-3
|
11
|
Kimyasal ve fiziksel mutajenler
|
K1 Bölüm-3
|
12
|
Tamir sistemi fotoreaktivasyon, Proofreading onarım, replikasyon onarımı, SOS onarımı
|
K1 Bölüm-3
|
13
|
Çift zincir tamiri, transpozonlar
|
K1 Bölüm-3
|
14
|
Bakterilerde genetik rekombinasyon , bakterilerde mutasyon, konjugasyon
|
K1 Bölüm-2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Filiz SARIKAYA PEKACAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Klug W. S., Cummings M. R., Genetik Kavramlar, Palme Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK 1. Brooker R., Genetics: Analysis and Principles, 2011. Snustad, D. P., Gardner E. J. and Price H. J., Principles of Genetics (Wiley Desktop Editions), 2011.
|
Dersin Amacı
|
Genetiğin yapısal özellikler ve farklılıklar bakımından önemini vurgulamak, eşey kavramının genetiği, mutasyonlar, ve bakteri genetiği hakkında temel bilgiler vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Kromozom yapısı, mutasyonlar, bakteri genetiğinin temel prensipleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular.
|
4
|
2
|
Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular.
|
2
|
3
|
Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar.
|
-
|
4
|
Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar.
|
-
|
5
|
Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
4
|
6
|
Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır.
|
4
|
7
|
Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar.
|
4
|
8
|
Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir.
|
4
|
9
|
Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi.
|
3
|
10
|
Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi.
|
5
|
11
|
Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar.
|
5
|
12
|
Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
4
|
13
|
Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır.
|
3
|
14
|
Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır.
|
-
|