Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Fizyolojinin amacı, homeostasis, vücudun kontrol sistemleri ve hücrenin yapısı
|
Fizyolojik amaçlı kullanılacak araç gereç ve malzemeler gösterilir.
|
2
|
Omurgasız ve omurgalılarda sindirim sistemi, sindirim enzimleri salgılanmasının kontrolü
|
Maketler ve videolar üzerinden sindirim sistemine ait uygulamalar yapılır.
|
3
|
Omurgasız, omurgalılarda kalbin yapısı,insanda kalbin yapısı ileti sistemleri, damarlar, küçük ve büyük dolaşım, lenfatik sistem.
|
Kalbin yapısı bir örnek üzerinden anlatılır
|
4
|
Omurgalılarda solunum sistemi, İnsanda solunum mekanizması ve solunumun sinirsel kontrolü
|
Akciğer örneği üzerinden solunum sistemi anlatılır
|
5
|
Omurgasız ve omurgalılarda boşaltım ve böbrek tipleri. İnsanda böbrek, nefronun yapısı, idrarın bileşimi, boşaltımın sinirsel ve hormonal kontrolü.
|
Organizmalardaki böbrek sistemleri bazı örnek canlı üzerinden gösterilir
|
6
|
Kanın özellikleri, eritrositler, lökositler ve trombositler.
|
Kan dokusu mikroskopta incelenerek gösterilir
|
7
|
Ara sınav, ders tekrarı
|
|
8
|
Omurgalılarda derinin yapısı, insanda deri, omurgasız ve omurgalılarda hareket sistemi
|
Deri örnekleri mikroskop üzerinde anlatılır
|
9
|
Omurgasızlarda ve omurgalılarda üreme sistemi, insanda dişi ve erkek üreme sistemleri.
|
Bazı omurgalı örnekleri üzerinden üreme sistemi anlatılır
|
10
|
Omurgalılarda sinir sistemi
|
Sinir sistemi ile ilgili bazı deneyler yapılır.
|
11
|
İnsanda santral sinir sistemi
|
|
12
|
İnsanda periferik sinir
|
|
13
|
İnsanda otonom sinir sistemi.
|
|
14
|
Duyu organları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. ÖZCAN ÖZKAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Animal Physiology Roger Eckert and David Randal,1983
Animal Physiology Rıchard W Gordon, 1989
Tıbbi Biyoloji, Ayşe Başaran, İstanbul 1999
Fizyoloji, Ömer Bozdoğan, Ankara 2000
|
Yardımcı Kitap
|
Yaşamın Temel Kuralları, Ali Demirsoy, Cilt II kısım I-II, Cilt III kısım I-II 2001
Genel Biyoloji I-II, Keeton Goold, Çeviri: Ali Demirsoy, İsmail Türkan 2000
|
Dersin Amacı
|
Hayvan fizyolojisinin temellerini anlatmak.
|
Dersin İçeriği
|
Fizyolojinin amacı, homeostasis, vücudun kontrol sistemleri ve hücrenin yapısı
Omurgasız ve omurgalılarda sindirim sistemi, sindirim enzimleri salgılanmasının kontrolü
Omurgasız, omurgalılarda kalbin yapısı,insanda kalbin yapısı ileti sistemleri, damarlar, küçük ve büyük dolaşım, lenfatik sistem.
Omurgalılarda solunum sistemi, İnsanda solunum mekanizması ve solunumun sinirsel kontrolü
Omurgasız ve omurgalılarda boşaltım ve böbrek tipleri. İnsanda böbrek, nefronun yapısı, idrarın bileşimi, boşaltımın sinirsel ve hormonal kontrolü.
Kanın özellikleri, eritrositler, lökositler ve trombositler.
Omurgalılarda derinin yapısı, insanda deri, omurgasız ve omurgalılarda hareket sistemi
Omurgasızlarda ve omurgalılarda üreme sistemi, insanda dişi ve erkek üreme sistemleri.
Omurgalılarda sinir sistemi
İnsanda santral sinir sistemi
İnsanda periferik sinir
İnsanda otonom sinir sistemi.
Duyu organları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular.
|
4
|
2
|
Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular.
|
4
|
3
|
Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar.
|
4
|
4
|
Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar.
|
4
|
5
|
Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
-
|
6
|
Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır.
|
3
|
7
|
Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar.
|
4
|
8
|
Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir.
|
2
|
9
|
Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi.
|
4
|
10
|
Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi.
|
3
|
11
|
Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar.
|
4
|
12
|
Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
4
|
13
|
Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır.
|
5
|
14
|
Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır.
|
2
|