Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Omurgasız hayvanların genel özellikleri ve sınıflandırılmasının anlatılması.
|
K1-BÖLÜM 1
|
2
|
Flagellata ve Rhizopoda filumunun genel özellikleri ve sistematiğinin anlatılması.
|
K1- BÖLÜM 2
|
3
|
Sporozoa ve Ciliata filumunun genel özellikleri ve sistematiğinin anlatılması.
|
K1- BÖLÜM 3
|
4
|
Spongiaria ve Coelenterata filumunun genel özellikleri ve sistematiğinin anlatılması.
|
K1- BÖLÜM 4
|
5
|
Plathelminthes, Nemathelminthes ve Acanthocephala filumunun genel özellikleri ve sistematiğinin anlatılması.
|
K1- BÖLÜM 5
|
6
|
Nematomorpha, Rotatoria, Gastrotrichia filumunun genel özellikleri ve sistematiğinin anlatılması.
|
K1-BÖLÜM 6
|
7
|
Nemertinea,genel özellikleri ve sistematiğinin anlatılması.
|
K1-BÖLÜM 7
|
8
|
Bryozoa, Brachiopoda filumunun genel özellikleri ve sistematiğinin anlatılması.
|
K1-BÖLÜM 8
|
9
|
Chaetognatha, Phoronidea, Mesozoa, Echinodera, Priapulia, Cteneria, filumunun genel özellikleri ve sistematiğinin anlatılması.
|
K1-BÖLÜM 9
|
10
|
Annelida filumunun genel özellikleri, sistematiği ve grupların incelenmesi.
|
K1-BÖLÜM 10
|
11
|
Mollusca filumunun genel özellikleri ve sistematiğinin anlatılması.
|
K1-BÖLÜM 11
|
12
|
Crustacea ve Myriapoda sınıflarının genel özellikleri ve sistematiğinin anlatılması.
|
K1-BÖLÜM 12
|
13
|
Insecta sınıfının genel özellikleri, sistematiği ve grupların incelenmesi.
|
K1-BÖLÜM 13
|
14
|
Deuterostomia, Chordata ve Hemichordata filumunun genel özellikleri ve sistematiğinin anlatılması.
|
K1-BÖLÜM 14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi İlkay ÇORAK ÖCAL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Ders Notları
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Salman, S. 2004. Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi. Palme, Ankara.
YK2. Meglitsch, P.A. 1972. Invertebrate Zoology. Oxford Univ Press. ABD.
YK3. Lutz, P.E. 1985. Invertebrate Zoology. The Benjamin/Cummings Publishing, ABD.
|
Dersin Amacı
|
Omurgasız hayvanların biyolojisi ve sistematiği hakkında bilgi vermek.
|
Dersin İçeriği
|
Omurgasız hayvanların genel özellikleri ve sınıflandırılmasının anlatılması.
Flagellata ve Rhizopoda filumunun genel özellikleri ve sistematiğinin anlatılması.
Sporozoa ve Ciliata filumunun genel özellikleri ve sistematiğinin anlatılması.
Spongiaria ve Coelenterata filumunun genel özellikleri ve sistematiğinin anlatılması.
Plathelminthes, Nemathelminthes ve Acanthocephala filumunun genel özellikleri ve sistematiğinin anlatılması.
Nematomorpha, Rotatoria, Gastrotrichia filumunun genel özellikleri ve sistematiğinin anlatılması.
Nemertinea, Bryozoa, Brachiopoda filumunun genel özellikleri ve sistematiğinin anlatılması.
Chaetognatha, Phoronidea, Mesozoa, Echinodera, Priapulia, Cteneria, filumunun genel özellikleri ve sistematiğinin anlatılması.
Annelida filumunun genel özellikleri, sistematiği ve grupların incelenmesi.
Mollusca filumunun genel özellikleri ve sistematiğinin anlatılması.
Crustacea ve Myriapoda sınıflarının genel özellikleri ve sistematiğinin anlatılması.
Insecta sınıfının genel özellikleri, sistematiği ve grupların incelenmesi.
Deuterostomia,
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular.
|
-
|
2
|
Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular.
|
-
|
3
|
Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar.
|
-
|
4
|
Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar.
|
3
|
5
|
Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
-
|
6
|
Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır.
|
3
|
7
|
Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar.
|
-
|
8
|
Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir.
|
-
|
9
|
Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi.
|
4
|
10
|
Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi.
|
-
|
11
|
Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar.
|
-
|
12
|
Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
-
|
13
|
Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır.
|
-
|
14
|
Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır.
|
4
|