Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Vejetasyonun tanımı
|
K1, K2
|
2
|
Türkiye`nin fitocoğrafik bölgeleri
|
K1, K2
|
3
|
Doğu Karadeniz Ormanları yüksek dağ çayırları
|
K1, K2
|
4
|
Karadeniz Orman vejetasyonu
|
K1, K2
|
5
|
Akdeniz orman vejetasyonu
|
K1, K2
|
6
|
Maki ve frigana
|
K1, K2
|
7
|
Bozkırlar
|
K1, K2
|
8
|
Tuzlu topraklar (halofitler) I
|
K1, K2
|
9
|
Tuzlu topraklar (halofitler) II
|
K1, K2
|
10
|
Dere kenarları (ripariyan vejetasyon)
|
K1, K2
|
11
|
Kıyı kumulları
|
K1, K2
|
12
|
Alpin vejetasyon
|
K1, K2
|
13
|
Kaya (rupikol) vejetasyonu I
|
K1, K2
|
14
|
Kaya (rupikol) vejetasyonu II
|
K1, K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ebru Özdeniz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Akman, Y., Ketenoğlu, O., Geven, F., Vejetasyon Ekolojisi ve Araştırma Metodları
K2. Akman, Y., 1995-Türkiye orman vejetasyonu. Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Çetik, A. R., 1985-Türkiye vejetasyonu
YK2. İç Anadolu`nun vejetasyonu ve Ekolojisi. Selçuk Üniv. Konya
|
Dersin Amacı
|
Türkiye vejetasyonu sınıflandırılmış şekliyle sınıf, ordo, alyans düzeyinde özellikleriyle birlikte tanıtmak
|
Dersin İçeriği
|
Ders İçeriği ve Programı
Haftalar Konular
1 Vejetasyon tanımı
2 Türkiye`nin fitocoğrafik bölgeleri
3 Doğu Karadeniz Ormanları yüksek dağ çayırları
4 Karadeniz Orman vejetasyonu
5 Akdeniz orman vejetasyonu
6 Maki ve frigana
7 Bozkırlar
8 Tuzlu topraklar (halofitler) I
9 Tuzlu topraklar (halofitler) II
10 Dere kenarları (ripariyan vejetasyon)
11 Kıyı kumulları
12 Alpin vejetasyon
13 Kaya (rupikol) vejetasyonu I
14 Kaya (rupikol) vejetasyonu II
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular.
|
2
|
2
|
Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular.
|
4
|
3
|
Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar.
|
-
|
4
|
Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar.
|
-
|
5
|
Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
-
|
6
|
Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır.
|
4
|
7
|
Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar.
|
2
|
8
|
Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir.
|
1
|
9
|
Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi.
|
4
|
10
|
Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi.
|
4
|
11
|
Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar.
|
4
|
12
|
Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
1
|
13
|
Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır.
|
1
|
14
|
Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır.
|
1
|