ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Briyoloji BİY412 BAHAR 2+2 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler, briyofitlerin biyolojisini kısaca özetler.
    2-Öğrenciler, karayosunu ve ciğerotu örneklerinin araziden toplanması, saklanması, herbaryum materyali haline getirilmesi ve teşhis edilmesi hakkında bizzat uygulamalar yapar.
    3-Öğrenciler, briyofitlerin evrimsel ve ekolojik öneminin yanı sıra kullanım alanları hakkındaki genel bilgileri açıklar.
    4-Öğrenciler ciğerotu, boynuzotu ve karayosunu örneklerini gametofit ve sporofitin özelliklerine göre karşılaştırır.
    5-Öğrenciler, Türkiye?deki bazı yaygın karayosunu ve ciğerotu örneklerini en azından familya düzeyinde tanır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Tamer KEÇELİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Introduction to Bryology, W. B. Schofield, The Blackburn Press, 2001 2. Bryophyte Biology, Second Edition, B. Goffinet and A.J. Shaw, Cambridge University Press, 2009. 3. Mosses & Liverworts, Ron Porley & Nick Hodgetts, HarperCollins Publisher, London, 2005.
    Yardımcı Kitap 1. The Biology of Mosses , D.H.S. Richardson , Blackwell Scientific Publications, London,1981. 2. Tohumsuz Bitkiler Sistematiği III. Cilt Karayosunları (Bryophyta), Veysel Aysel & Ayhan Şenkardeşler, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi Yayınları Yayın No: 29, Çanakkale, 2002.
    Dersin Amacı Karayosunları, ciğerotları ve boynuzotlarının biyolojisinin, sistematiğinin, bitkiler alemindeki yerinin, evrimsel ve ekolojik öneminin, ekosistemdeki rollerinin, biyoçeşitlilik bakımından öneminin, yaşama ortamlarının, toplanma, herbaryum ve teşhis yöntemlerinin, kullanım alanlarının öğretilmesi.
    Dersin İçeriği -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster