|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Vejetasyon nedir, kökeni ve gelişmesi
|
|
|
2
|
Bitki sosyolojisi çalışmasında takip edilecek yollar
|
|
|
3
|
Vejetasyon araştırmalarında temel bilgiler
|
|
|
4
|
Bitki birliğinin tanımı, örneklik alan çeşitleri
|
|
|
5
|
Biyolojik tipler ve özellikleri
|
|
|
6
|
Bitki Formasyonları
|
|
|
7
|
Formasyonların adlandırılması
|
|
|
8
|
Ara Sınav
|
|
|
9
|
Vejetasyonun ayırt edici ve birleştirici özellikleri
|
|
|
10
|
Biyolojik spektrum
|
|
|
11
|
Formasyonun özellikleri, formasyon tipleri
|
|
|
12
|
Braun-Blanquet ve Krajina`nın bolluk-örtülülük ıskalası
|
|
|
13
|
Örneklik alanların alımında arazi uygulaması
|
|
|
14
|
Minimal alan ve tayini, Bitki sosyoloji sistematiği
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Melda DÖLARSLAN
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Akman, Y., Ketenoğlu, O., 1987. "Vejetasyon Ekolojisi" Ankara Üniversitesi , Fen Fakültesi Yayınları , no:146, Ankara
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Vejetasyonun tanımı,ayırtedici ve birleştirici özelliklerinin öğretilmesi,Bitki formasyonları ve Bitkilerde biyolojik tiplerin öğretilmesi
|
|
Dersin İçeriği
|
Ders İçeriği ve Programı
Haftalar Konular
1 Vejetasyon nedir, kökeni ve gelişmesi
2 Bitki sosyolojisi çalışmasında takip edilecek yollar
3 Vejetasyon araştırmalarında temel bilgiler
4 Bitki birliğinin tanımı, örneklik alan çeşitleri
5 Biyolojik tipler ve özellikleri
6 Bitki Formasyonları
7 Formasyonların adlandırılması
8 Ara Sınav
9 Vejetasyonun ayırt edici ve birleştirici özellikleri
10 Biyolojik spektrum
11 Formasyonun özellikleri, formasyon tipleri
12 Braun-Blanquet ve Krajina`nın bolluk-örtülülük ıskalası
13 Örneklik alanların alımında arazi uygulaması
14 Minimal alan ve tayini, Bitki sosyoloji sistematiği
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular.
|
-
|
|
2
|
Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular.
|
4
|
|
3
|
Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar.
|
3
|
|
4
|
Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar.
|
3
|
|
5
|
Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
-
|
|
6
|
Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır.
|
4
|
|
7
|
Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar.
|
-
|
|
8
|
Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir.
|
-
|
|
9
|
Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi.
|
4
|
|
10
|
Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi.
|
4
|
|
11
|
Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar.
|
-
|
|
12
|
Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
2
|
|
13
|
Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır.
|
-
|
|
14
|
Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır.
|
-
|