ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    NANOBİYOTEKNOLOJİYE GİRİŞ BİY329 GÜZ 4+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Nanobiyoteknolojinin genel çerçevesini tanımlar
    2-Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirir
    3-Biyomedikal materyaller ve nanotıp yaklaşımını yorumlar
    4-Disiplinlerarası düşünme kabiliyeti geliştirir ve nanobilim alanında yapılan çalışmaları yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje1012525
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 1011212
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Nanoteknolojiye giriş
    2 Nanobiyoteknoloji
    3 Nanomateryallerin sentezi-Nanofabrikasyon
    4 Nanobiyoteknolojide kullanılan cihazlar
    5 Nanobiyoteknoloji uygulama alanları-1
    6 Nanobiyoteknoloji uygulama alanları-2
    7 Karbon nanomalzemeler
    8 Metal nanoparçacıklar
    9 Floresan ve manyetik nanoparçacıklar
    10 Nano-biyosensörler
    11 Nanoteknoloji ve çevre
    12 Nanotoksikoloji
    13 Öğrenci sunumları (1)
    14 Öğrenci sunumları (2)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Arş.Gör.Dr. Dilek ÇAM
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Niemeyer, CM., Mirkin, CA. 2004. Nanobiotechnology, concepts, applications and perspectives. WILEY-VCH. 2. Papazoglou, ES., Parthasarathy, A.2007. BioNanotechnology. Morgan& Claypool Publishers
    Yardımcı Kitap 1. Guler, MÖ., Tekinay, AB. 2016. Terapötik Nanomateryaller, WILEY 2. Köseoğlu, R., Köksal, F. 2014. Nanobilim ve Nanoteknoloji, Nobel Akademik Yayıncılık 3. Reisner, DE. 2008. Bionanotechnology, CRC Press3.
    Dersin Amacı Nanobilim, nanoteknoloji ve nanobiyoteknoloji kavramlarını tanıtmak, nanoteknolojik ürünler ve kullanım alanlarını kavratmak, mesleki alanlarda nanobiyoteknolojik gelişmelerin araştırılmasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Nanobiyoteknoloji ve uygulama alanları, nanomateryaller, nanotoksisite ve biyosensörler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular. 4
    2 Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular. -
    3 Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar. -
    4 Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar. -
    5 Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar. 2
    6 Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır. -
    7 Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar. 4
    8 Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir. 4
    9 Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi. 3
    10 Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi. 4
    11 Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar. 3
    12 Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır. -
    13 Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır. 4
    14 Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster