ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Matematik II MAT162 BAHAR 3+2 BD 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Fonksiyonların grafiklerini kullanır
    2-Optimizasyon problemlerini çözer
    3-Tek değişkenli fonksiyonların belirli ve belirsiz integrallerini hesaplar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14570
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10166
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011111
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   141
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,7 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ortalama değer teoremi, artan-azalan fonksiyonlar K1. Bölüm 4
    2 Ekstremum değerler ve birinci türev testi K1.Bölüm 4
    3 Konkavlık ve büküm noktası K1.Bölüm 4
    4 L`Hospital kuralı K1.Bölüm 4
    5 Asimptotlar ve grafik çizimleri K1.Bölüm 4
    6 Optimizasyon problemleri, bağıl oranlar K1.Bölüm 4
    7 Belirsiz integral ve temel integral formülleri K1. Bölüm 5
    8 Belirsiz integral bulma yöntemleri, değişken değiştirme yöntemi K1. Bölüm 5
    9 Kısmi integrasyon ve basit kesirlerine ayırma yöntemleri K1. Bölüm 5
    10 Belirli integral ve özellikleri, integral için ortama değer teoremi K1. Bölüm 6
    11 Eğri altında kalan alan K1. Bölüm 7
    12 Dönel cisimlerin hacimleri K1. Bölüm 7
    13 Çok değişkenli fonksiyonlar K1. Bölüm 13
    14 Kısmi türevler K1. Bölüm 14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Faruk KARAASLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Matematik Bölümü Öğretim Üyeleri
    Kaynaklar K1. Balcı, M. (2016). Genel matematik II, Palme Yayıncılık
    Yardımcı Kitap YK1.Temel Matematik, Doç.Dr.Basri Çelik, Prof.Dr.İsmail Naci Cangül, Yrd.Doç.Dr.Nisa Çelik, Doç.Dr.Osman Bizim, Doç.Dr.Metin Öztürk, Dora Basım-Yayın, 2010 YK2. Bittinger, M. L., Ellenbogen, D., Surgent, S. A., & Kramer, G. F. (2012). Calculus and its applications. Reading, MA, Harlow: 10th Ed.. Addison-Wesley. YK3. Weir, G. B., Hass, J., & Giordano, F. R. (2005). Thomas calculus. 11th (international edition) ed.
    Dersin Amacı Öğrencinin kendi alanındaki matematik problemlerini çözmesi için gerekli olan temel matematiksel kavramları ve konuları öğretir.
    Dersin İçeriği Ortalama değer teoremi, artan ve azalan fonksiyonlar, Ekstremum değerleri, birinci türev testi, konkavite ve bükülme noktaları, ikinci türev testi, L`Hospital kuralı, Asimptotlar ve grafik çizimleri, Optimizasyon problemleri, bağlantılı oranlar, belirsiz integral, temel integral formüller, belirsiz integrallerin hesaplanması için teknikler, değişkenlerle integral alma, parçalarla integral alma, rasyonel fonksiyonların integralleri, belirli integral ve özellikleri, İntegraller için ortalama değer teoremi, eğri altındaki alan, dönel cisimlerin hacimleri, Çok değişkenli fonksiyonlarda kısmi türevler.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 4
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme -
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 4
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster